حاجی‌دلیگانی: دستگاه‌ها به وظایف خود در حوزه تبیین عفاف و حجاب عمل نکرده‌اند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از ۳۰ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت برعهده داشته که نه تنها بعضا حرکت مثبتی انجام ندادند بلکه در برخی از مقاطع علیه منافع نظام گام برداشتند.

به گزارش سادس، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب بیان کرد: در ۲۹ شهریورماه سال جاری درخواست رسیدگی به این موضوع توسط بنده و ۴۰ تن دیگر نمایندگان به کمیسیون فرهنگی ارائه شد و خوشبختانه بررسی‌های خوبی در این راستا صورت گرفت. ظرفیت‌های خوبی در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص پرداختن به مسائل کشور از بعد نظارتی دیده شده است.

وی در ادامه ادامه داد: آنچه که مهم است این بوده که خروجی بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دستگاه‌ها که بیش از ۳۰ دستگاه می‌باشد که نقش تربیتی، فرهنگی و تبیینی در این حوزه را برعهده داشته عمدتا کار خود را به درستی انجام نداده است. از آموزش و پرورش گرفته تا سایر دستگاه‌ها که برای آنها اعتبار و هزینه در راستای مصالح کشور و آموزه‌های انقلابی دیده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: این گزارش نشان می‌دهد برخی از بخش‌ها نه تنها حرکت درستی نداشتند بلکه در برخی مقاطع علیه اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور حرکت کردند. این‌که برخی از محتوای آموزه‌های دینی از کتاب‌های درسی در سال‌های گذشته در برخی از دولت‌ها حذف شد انتظار داریم نتیجه چه شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی آمدند سند ۲۰۳۰ را مصوب کرده و آن را خیلی از جاها اجرایی کردند اکنون نیز آثار آن را می‌بینیم. دستگاه‌هایی که کار تبیینی و تربیتی در این حوزه انجام ندادند انگیزه را از افراد دیگر سلب کردند. انتظار داریم خروجی آن چه شود؟

حاجی‌دلیگانی در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی خدمات بسیار شایانی به زنان داشته است قبل از انقلاب تنها ۳۵ درصد زنان باسواد بودند امروز بیش از ۹۰ درصد زنان باسواد هستند. اکنون ۵۶ درصد از دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهند. ۹۵۰۰ نفر نویسنده زن و ۸۴۰ زن ناشر داریم. اینها ارزش و خدمات است که نظام اسلامی برای زنان داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *