فرهنگی: رعایت هنجارها در همه جوامع دنیا مرسوم است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که همه دستگاه‌ها باید بر زیرمجموعه‌های خود بر رعایت حجاب و عفاف نظارت کرده و اگر شئونات اسلامی رعایت نشد مجوز آنها لغو شود.

به گزارش سادس، محمدحسین فرهنگی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص عملکرد دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب یکی از ضرورت‌های دین ما است و یکی از ملزوماتی است که باید انجام شود. وظایف دستگاه‌ها صرفا به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات یا ماده ۲۹ قانون برنامه باز نمی‌گردد بلکه همه مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و کسانی که به عنوان اعضای هیات مدیره هستند و به هر نوعی با حاکمیت در ارتباط هستند در این حوزه نقش دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها که زیرمجموعه‌های آنها مجوز فعالیت خود را از این دستگاه‌ها دریافت کرده‌اند و حتی بخش خصوصی که از وزارتخانه‌ها مجوز می‌گیرد باید بر زیرمجموعه‌های خود نظارت داشته باشد تا در حین کار و هم در خارج محیط کار بحث حجاب مورد توجه قرار گیرد. اگر زیرمجموعه‌ای در رعایت حجاب و شئونات اسلامی کوتاهی کرد باید مجوز آن را لغو کنند همه باید هنجارهای پذیرفته شده جمهوری اسلامی را رعایت کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خارج از محیط کار نیز نهادهای عمومی باید بر این موضوع نظارت داشته باشند تا اگر فردی دچار تخلف شد در پرونده آن درج شود و در وهله اول تذکر داده شود و سپس اگر رعایت نشد مجازات اجرایی گردد. رعایت هنجارها بر همه جوامع و کشورهای دنیا مرسوم است. این‌که ما صرفا گزارش بخوانیم کافی نیست کمیسیون فرهنگی باید گزارشی براساس ماده ۲۳۴ آماده کرده و دستگاه‌هایی که در این حوزه مرتکب کوتاهی شده‌اند معرفی شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *