لزوم توجه به سیاست جوانی جمعیت در مازندران

سادس/مازندران معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به مشکلات فرهنگی در خانواده‌های مازندرانی اشاره کرد و گفت: آمار بالای طلاق، باروری کم، سالمندی و ازدواج پایین از مشکلات حوزه جمعیت در مازندران محسوب می‌شود.

به گزارش سادس، روح‌الله سلگی امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت مازندران، با اشاره به روند پیری جمعیت استان بر لزوم توجه به سیاست جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: خطر انقراض قوم مازندرانی در کشور جدی است.

وی به مشکلات فرهنگی در خانواده‌های مازندرانی اشاره کرد و افزود: آمار بالای طلاق، باروری کم، سالمندی و ازدواج پایین از مشکلات حوزه جمعیت در مازندران محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، از غربالگری ۴۳۰هزار زوج مازندرانی در ماه‌های گذشته امسال خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۱۰ هزار زوج نابارور در مازندران شناسایی شدند. این مسئول حمایت اقتصادی از خانواده‌های نیازمند آماده ازدواج را ضروری دانست و افزود: برای امید آفرینی در این حوزه خیران نیک‌اندیش باید پای کار باشند.

سلگی با اشاره به تهدید هویت قوم مازندرانی، افزایش سرمایه‌گذاری فرهنگی برای اجرای طرح جوانی جمعیت در این استان را خواستار شد.

معاون استاندار مازندران، گفت: نقش بی‌بدیل مازندران در روند پیشرفت جامعه ایرانی باید استمرار یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *