تشريح اهداف پليس فرودگاه در سال 95 / افزايش 70 درصدي كشفيات كالاي قاچاق در فرودگاه

فرمانده پليس فرودگاه هاي کشور، ضمن تشريح برنامه هاي اين پليس در سال جاري از افزايش 70 درصدي كشفيات كالاي قاچاق در فرودگاه خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار ” مهري” در تشريح برنامه هاي سال 95 پليس فرودگاه گفت: مبارزه با قاچاق كالا و ارز، مواد مخدر، مفاسد اجتماعي و فرهنگي از وظايف ذاتي پليس فرودگاه است.

وي افزود: اين پليس دو اصل اساسي را امسال در برنامه هاي خود هدف گذاري كرده، “تعامل” با ديگر دستگاه ها و” آموزش” که يکي از عوامل تاثير گذار در پيشبرد اهداف و همچنين عاملي موثر در پيشگيري از جرم است.

فرمانده پليس فرودگاه هاي کشور بر تعامل و همكاري اين پليس با ديگر نهادهاي امنيتي به منظور حفظ نظم و امنيت پايدار در صنعت هوانوردي تاکيد کرد.

وي ادامه داد: داشتن اخلاق و رفتار اسلامي پليسي با مردم، ارتقاء امنيت اخلاقي و برخورد قاطع نسبت به جرائمي از قبيل حمل مواد مخدر و كالاي قاچاق را از اولويت هاي اين پليس است.

فرمانده پليس فرودگاه هاي کشور به آموزش هاي حين خدمت کارکنان و اثر بخشي آن در انجام ماموريت هاي محوله اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش هاي تخصصي ، ارتقاء توانايي علمي و مهارت کارکنان در كنار بهينه سازي تجهيزات مورد استفاده پليس فرودگاه، از برنامه هاي اين پليس است .

اين مقام انتظامي مطرح کرد : هم اكنون شاهد كاهش 44 درصدي كشفيات مواد مخدر و افزايش 70 درصدي كشفيات كالاي قاچاق طي 2 ماه اخير هستيم.

 توزيع بروشورهاي آموزشي در ميان مسافران

وي از ديگر برنامه هاي اين پليس در پيشگيري از سوء استفاده شيادان را آگاهي دادن به مسافران از طريق تهيه و توزيع بروشور با مضاميني همچون عدم قبول امانات از ديگران مسافران، اعلام كرد.

حضور نمايندگان پليس ايتاليا و افغانستان در فرودگاه حضرت امام (ره)

سردار مهري در بخش ديگري از سخنان خود به حضور نمايندگان پليس ايتاليا و افغانستان در فرودگاه حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: از ديگر برنامه هاي آموزشي پليس فرودگاه ارائه آموزش هاي لازم در خصوص پيشگيري از خروج هر گونه قاچاق بوده كه در اين راستا تبادل اطلاعات و تجربيات موثري صورت گرفت.

وي خاطر نشان کرد: هم زمان با حضور نمايندگان كشورهاي ايتاليا و افغانستان ، مقدار 500 گرم شيشه توسط ماموران پليس فرودگاه حضرت امام (ره) کشف شد كه از نحوه کشف و جاسازي آن به نمايندگان پليس کشورهاي ايتاليا و افغانستان آموزش هاي لازم ارائه شد.

پليس فرودگاه سدي در برابر خروج مواد مخدر از مرزهاي هوايي کشور

سردار مهري در ادامه با اشاره به کشف مقادير قابل توجهي مواد مخدر توسط پليس فرودگاه حضرت امام (ره) خاطر نشان کرد: ماموران ما در راستاي مبارزه با قاچاق مواد مخدر از مرز هوايي، هنگام چك و كنترل مسافران خروجي به مقصد دبي – انگليس به فردي در رابطه با حمل مواد مخدر مظنون شدند.

وي افزود: پس از بازرسي دقيق بار همراه متهم، مقدار 3 كيلو 910 گرم ترياك كه در داخل بسته خرما و نان برنجي به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود، كشف شد.

فرمانده پليس فرودگاه هاي کشور گفت : ‌ارائه آموزش هاي مستمر و انگيزه بخشي به كاركنان، پليس فرودگاه را به سدي در برابر خروج مواد مخدر از مرز هاي هوايي كشور مبدل كرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *