پيشگيري اجتماعي رويكرد پليس در ارتقاء امنيت جامعه

جانشين فرماندهي انتظامي استان با تاكيد بر تقدم پيشگيري اجتماعي بر پيگيري انتظامي گفت: رويكرد پليس در ارتقاء امنيت جامعه بر اصل پيشگيري اجتماعي پايه گذاري شده است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ “علي‌اكبر جاويدان” در  مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: ارتقاء امنيت اجتماعي در سايه توسعه فرهنگ در جلب مشاركت‌هاي مردمي محقق مي‌شود.

وي رويكرد پليس را، رويكرد پيشگيرانه و جامعه محور دانست و گفت: توفيقات بعمل آمده در رويكرد جامعه محوري پليس نشان از تعامل هدفمند اين نيرو با مردم است.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه ارتقاء بنيه علمي در رويكرد جامعه محور پليس از جايگاه وي‍ژه‌اي برخوردار است، تصريح كرد: پليس جامعه محور، ‌پليس متكي بر علوم و فنون روز است و استفاده از آخرين تكنولوژي‌هاي روز در كشف جرايم مويد اين ادعا است.

سرهنگ جاويدان رويكرد پليس جامعه محور را رويكرد اجتماعي محور با تكيه بر اصل پيشگيري دانست و اظهار داشت: ارتقاء سطح آگاهي‌هاي عمومي و آموزش‌هاي همگاني همراه با اطلاع رساني به‌موقع از جمله عوامل مهم در اصل پيشگيري پليس است.

وي بيان داشت: قانون مداري و ترويج فرهنگ قانون‌مداري دو اصل مهم در رويكرد پليس جامعه محور است؛ به طوري كه تحقيقات نشان مي‌دهد اگر اين قانون مداري مردم محور توام باشد، شرايط اجتماعي نيز به گونه‌اي شكل خواهد گرفت كه اين سازمان ضمن اجراي دقيق قانون در جامعه مي‌تواند پشتوانه و اعتماد مردمي را به همراه داشته باشد.

جانشين فرماندهي انتظامي گلستان تاكيد كرد: بي‌شك توجه همه كاركنان به مطالبات و  خواسته‌هاي مردم، رعايت حقوق شهروندي و اجتماعي و تعامل مستمر با بدنه جامعه بر استحكام آرمان نظام و ارتقاء رضايت عمومي اثرگذاري قابل توجهي خواهد داشت.

سرهنگ جاويدان در پايان با بيان اينكه پليس مظهر قانون و نظم در جامعه است خاطرنشان كرد: رفتار، كردار، و عملكرد پليس بايد بر اساس الگو‌هاي حرفه‌اي متناسب با فرهنگ اصيل اسلامي باشد تا اعتماد عمومي در نزد مردم افزايش يابد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *