پیشگیری اجتماعی رویکرد پلیس در ارتقاء امنیت جامعه

جانشین فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر تقدم پیشگیری اجتماعی بر پیگیری انتظامی گفت: رویکرد پلیس در ارتقاء امنیت جامعه بر اصل پیشگیری اجتماعی پایه گذاری شده است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ “علی‌اکبر جاویدان” در  مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ارتقاء امنیت اجتماعی در سایه توسعه فرهنگ در جلب مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود.

وی رویکرد پلیس را، رویکرد پیشگیرانه و جامعه محور دانست و گفت: توفیقات بعمل آمده در رویکرد جامعه محوری پلیس نشان از تعامل هدفمند این نیرو با مردم است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارتقاء بنیه علمی در رویکرد جامعه محور پلیس از جایگاه وی‍ژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: پلیس جامعه محور، ‌پلیس متکی بر علوم و فنون روز است و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در کشف جرایم موید این ادعا است.

سرهنگ جاویدان رویکرد پلیس جامعه محور را رویکرد اجتماعی محور با تکیه بر اصل پیشگیری دانست و اظهار داشت: ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و آموزش‌های همگانی همراه با اطلاع رسانی به‌موقع از جمله عوامل مهم در اصل پیشگیری پلیس است.

وی بیان داشت: قانون مداری و ترویج فرهنگ قانون‌مداری دو اصل مهم در رویکرد پلیس جامعه محور است؛ به طوری که تحقیقات نشان می‌دهد اگر این قانون مداری مردم محور توام باشد، شرایط اجتماعی نیز به گونه‌ای شکل خواهد گرفت که این سازمان ضمن اجرای دقیق قانون در جامعه می‌تواند پشتوانه و اعتماد مردمی را به همراه داشته باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان تاکید کرد: بی‌شک توجه همه کارکنان به مطالبات و  خواسته‌های مردم، رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی و تعامل مستمر با بدنه جامعه بر استحکام آرمان نظام و ارتقاء رضایت عمومی اثرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.

سرهنگ جاویدان در پایان با بیان اینکه پلیس مظهر قانون و نظم در جامعه است خاطرنشان کرد: رفتار، کردار، و عملکرد پلیس باید بر اساس الگو‌های حرفه‌ای متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی باشد تا اعتماد عمومی در نزد مردم افزایش یابد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *