10 درصد از راه هاي کشور در خراسان رضوي قرار دارد

– سردار حميدي در ششمين همايش استاني راهوران محله با بيان اينکه جاده هاي استان خراسان رضوي جزء قويترين و پرترددترين راه هاي کشور است گفت: 10 درصد از راه هاي کشور در استان خراسان رضوي قرار دارد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “محمدحسين حميدي” در ششمين همايش استاني راهوران محله در جمع مسئولان انتظامي استاني خراسان رضوي با اشاره به اينکه اين استان از مهم ترين استان هاي کشور و پليس راه اين استان نيز يکي از بزرگترين و مهم ترين پليس راه هاي کشور مي باشد، گفت: راه و جاده هاي استان سالانه به علت مناسبت هاي مختلف يکي از پرترددترين راه هاي کشور است که بايد برنامه ريزي هايي براي کاهش تصادفات و تلفات و ايجاد امنيت بيشتر براي جاده هاي اين استان شود.

رئيس پليس راه کشور به جاده هاي روستايي استان اشاره کرد و گفت: جاده هاي روستايي در سال هاي اخير اقدامات خوبي در آنها صورت گرفته است اما بازهم بايد به اين راه ها بيشتر توجه شود که در اين راستا راهوران محله به خوبي وظايف خود را انجام مي دهند و اين باعث تعاملات بيشتر مردم با نهادهاي دولتي و حفظ امنيت مردم مي شود.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري که فرمودند “کاهش تصادفات داريم اما آمار همچنان بالاست”، اظهار داشت: از سال 73 تا سال 84 روند صعودي تصادفات را داشته ايم خوشبختانه از سال 85 به بعد اقدامات مثبتي انجام شده است که رقم کشته ها به کمتر از 16 هزار و 500 نفر رسيده است.

وي با بيان اينکه شرايط الان ايران نسبت به گذشته ي ايران خوب است اذعان داشت: با اين وجود نبايد بازهم قانع باشيم بلکه بايد قائل به انجام کارهاي بيشتر و بهتر در بحث کاهش تصادفات، تلفات و ايمني جاده ها باشيم.

وي اذعان داشت: در کاهش تلفات و تصادفات راه هاي روستايي بحث مسائل فرهنگي و فرهنگ سازي مي تواند کارساز باشد بايد آموزش ها از طريق کليپ هاي مختلف در مراسم ها و مناسبت هاي مختلف در حسينيه ها و مساجد روستاها به ساکنان روستاها به نمايش گذاشته شود.

سردار حميدي با اشاره به اينکه در سال جاري و براي سال آينده برنامه ريزي هايي براي تحول جاده ها پيش بيني کرده ايم افزود: تجهيز جاده ها به سامانه هاي ثبت تخلف که قرار است حدود دو هزار دوربين ثبت تخلف که حتي اتمام بيمه يا معاينه فني و … نيز با اين دوربين ها ثبت شود و ديگر نيازي به کنترل مدارک خودرو نسبت به ماموران پليس راه در جاده از رانندگان نمي باشد و سامانه نظارت کنترل هدفمند ناوگان حمل و نقل عمومي از برنامه ريزي هاي پليس راه کشور مي باشد.

وي در ادامه افزود: همچنين اقداماتي در دستور کار در حوزه ايمني راه است با توجه به اينکه در سال ، دو هزار نفر در نقاط حادثه خيز جان خود را از دست مي دهند و کشور براي هر يک نفر کشته دچار يک ميليارد و 200 ميليون تومان خسارت مالي و غيرمالي مي شود بايد حوزه ايمني بازنگري و برنامه ريزي دقيق شود و بودجه اختصاصي به اين حوزه تعلق گيرد.

سردار حميدي به جاده استان خراسان رضوي اشاره کرد و اذعان داشت: 10 درصد از راه هاي کشور در استان خراسان رضوي قرار گرفته است و سالانه 28 ميليون زائر در اين جاده ها تردد مي کنند.

وي افزود: پليس راه استان خراسان رضوي يکي از قويترين پليس راه هاي کشور است و با توجه به ترددهاي زياد در اين جاده قويترين تجهيزات و استعدادها و نيروهاي انساني را در اين استان داريم.

سرهنگ “هادي اميدوار” رئيس پليس راه استان نيز در اين همايش عنوان کرد: راهوران محله استان دهياران روستاها هستند که در امر ترافيک جاده هاي روستايي با پليس تعامل خوبي دارند و مشکلات راه را به پليس راه منعکس مي کنند.

وي افزود: اين افراد بودجه هاي ايمني را نيز با مشورت و همکاري پليس راه هزينه مشکلات راه روستاها مي کنند و نيازمندي هاي ترافيکي مردم را انعکاس مي دهند.

سرهنگ اميدوار با بيان اينکه راه هاي روستايي به دليل نبود پليس يا کمتر بودن پليس در اين مناطق داراي مشکلات است، اظهار داشت: پليس راه سعي کرده براي کاهش مشکلات ترافيکي و تردد در راه هاي استاني از ظرفيت هاي مردمي که همين راهوران وظيفه شناس هستند استفاده کند.

رئيس پليس راه استان در ادامه با بيان اينکه اين راهوران کمک هاي بسياري به ما کرده اند، افزود: اميدواريم از اين همکاري و استفاده کردن از ظرفيت هاي مردمي بهترين نتيجه را بگيريم و خدمات و ايمني هاي خوبي نيز به مردم روستا بدهيم.

سرهنگ اميدوار بيان کرد: با ايمن کردن حاشيه هاي جاده هاي روستايي حتي اگر جان يک انسان حفظ شود کار بزرگي کرده ايم اميدواريم که بتوانيم خيرخواه جان انسان ها باشيم.

“وحدتي” مديرکل حمل و نقل راهداري استان که در اين همايش حضور داشت بيان کرد: حمل و نقل زير بناي توسعه است و نيازمند زيرساخت است.

وي افزود: امروز ميليون ها تردد در جاده هاي کشور داريم بنابراين بايد امکاناتي وجود داشته باشد که تمام تخلفات و تمام ترددها به صورت آنلاين قابل مشاهده و ثبت باشد تا شاهد تخلفات باشيم.

گفتني است در پايان همايش از تعدادي از راهوران نمونه، و خيرين امنيت ساز تقدير به عمل آمد و هدايايي به آنها اهدا شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *