استاندارد سازي رفتار پليس، تلاشي در جهت توسعه خدمات كيفي به مردم

فرمانده انتظامي استان استاندارد سازي رفتار پليس را تلاشي براي توسعه خدمات كيفي به مردم عنوان كرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار” كيومرث عزيزي” در برنامه تلويزيوني رصد شبكه استاني آفتاب مشاركت و مسئوليت پذيري شهروندان در برون رفت از ناهنجاري هاي اجتماعي را زمينه ساز ارتقاء امنيت اجتماعي در جامعه كنوني دانست.

وي اضافه كرد: وحدت نظر در تحليل اهداف ،‌اولويت ها، اصول و راهبردها به منظور دستيابي به يك هم افزايي منسجم در ايجاد امنيت لازمه آن است كه دستگاه هاي متولي نظم و امنيت به ويژه پليس بتواند مشاركت هاي مردمي را در امنيت بخشي محيط اجتماعي به شكلي كاربردي نهادينه و اجرايي سازند.

اين مقام انتظامي استان بيان داشت: مسئوليت اجتماعي بيان گر اين مطلب است كه همگان بايد نسبت به تحولات اجتماعي افراد جامعه پيراموني خود حساس بوده و در عرصه فعاليت هاي اجتماعي هدفمند و در بستر مسئوليت هاي مختلف اجتماعي، بي تفاوت نبوده و هر يك به وظايف ذاتي خود در راستاي حل مشكلات ديگران،عمل نماييم.

سردار عزيزي با بيان اينكه پليس به جهت سياست جامعه محوري خود، مديريت كيفيت در نيروي انتظامي را در دستور كار قرار داده است، خاطر نشان كرد: در اجراي اين طرح كيفي سازي خدمات پليس به مردم از استاندارد و كيفيت بهتري برخوردار شده و تمام فعاليت‌ها به دقت نظارت مي‌شود و بازخوردها از انجام اين طرح در استان نشان از ارتقاء رضايتمندي عمومي دارد.

وي در ادامه تكريم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندي را نيز دو مؤلفه بسيار مهم در اجراي اين طرح دانست و اظهار داشت: با استاندارد سازي رفتار پليس توجه به شاخص‌ هايي چون شفافيت و سرعت بخشيدن به ارائه خدمات و حذف مراحل زمان‌بر، صحت و كاسته شدن از خطاي انساني، فضاسازي و توجه به زيباشناسي و نظارت بر رفتار ارائه‌كنندگان خدمات، انعطاف‌پذيري و در نهايت سرعت‌ بخشيدن به كار مردم پيگيري مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي تاكيد كرد: پليس بر اين اعتقاد است كه با جلب مشاركت مردمي مي‌تواند امنيت بهتر و پايدارتري را در جامعه نهادينه كرد.

وي با بيان اينكه كه حفظ و توسعه امنيت در جامعه نيازمند هماهنگي و برنامه ريزي است بيان داشت:در همين راستا و به منظور ايجاد و ارتقاء امنيت، تلاش هاي مفيد و موثري نيز انجام پذيرفته كه دستاوردهاي خوبي را در نيمه نخست سال جاري به دنبال دارد.

كاهش 5 درصدي سرقت در نيمه نخست سال 95 در مركزي

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه با اشاره به عملكرد مجموعه انتظامي استان در ارتقاء‌ اجتماعي به دستاوردهاي پليس از ابتداي سال اشاره و تصريح کرد: در برنامه ريزي مهار سرقت به عنوان يكي از مهم ترين مطالبات شهروندان، در اقدامات اجرايي انجام شده ، ميزان سرقت در استان طي شش ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود پنج درصد كاهش داشته و ميزان كشفيات نيز در مقايسه با وقوع سرقت در حدود 82 درصد بوده است.

كشف سه تن و 263 كيلوگرم مواد مخدر
اين مقام ارشد انتظامي افزايش 22درصدي كشفيات مواد مخدر و كشف سه تن و 263كيلوگرم انواع مواد مخدر را نيز بازخورد اقدامات مقابله اي پليس استان در حوزه مواد مخدر خواند و گفت:‌در عمليات هاي پليس استان در برخورد با معضل مواد مخدر طي سال جاري 11 باند تهيه و توزيع مواد مخدر منهدم و 219 قاچاقچي و هشت هزار و 73 نفر معتاد و خرده فروش نيز دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان مركزي اضافه كرد: ‌پليس مبارزه با مواد مخدر استان در راستاي اجراي طرح‌هاي عملياتي، ارتقاء امنيت اجتماعي، پاک‌سازي نقاط آلوده شهري و روستايي و جمع‌آوري و ساماندهي معتادان و درمان آن‌ها تلاش‌هاي بسيار خوبي انجام داده است.

سردار عزيزي به برخي ديگر از اقدامات پليس نيز اشاره داشت و ادامه داد: كشف 19ميليارد تومان كالاي قاچاق، توقيف 165 دستگاه خودرو و دستگيري 499 قاچاقچي از اقدامات ديگر پليس در نيمه نخست سال جاري است كه افزايش 116 درصدي كشف را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه داشته است.

صيانت از هويت ديني وملي راهبرد پليس در حوزه مراقبت و پايش فضاي مجازي

وي راهبرد پليس درحوزه امنيت فضاي مجازي را، کاهش مخاطرات در حوزه فعاليت هاي اجتماعي، حفاظت و صيانت از هويت ديني و ملّي، مراقبت و پايش از فضاي توليد و تبادل اطّلاعات براي پيش‌گيري از فعّاليّت‌هاي غيرقانوني و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهاي جامعه برشمرد.

سردار عزيزي افزود: ميزان كشفيات جرايم رايانه اي و سايبري در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزايش داشته است و درصد مقايسه اي كشف به وقوع جرايم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 119 درصد بوده كه در اين حوزه، اقدامات انجام شده 34 درصد از شاخص كشور مطلوب تر بوده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به بيشترين فراواني جرايم در حوزه جرايم سايبري خاطر نشان كرد: کلاهبرداري رايانه‌اي، برداشت غيرمجاز از حساب افراد و نشر اكاذيب بيشترين پرونده هاي تشكيلي در حوزه پليس فتا استان در شش ماهه نخست امسال بوده است.

كاهش 16 درصدي متوفيان تصادفات درون شهري
اين مقام ارشد انتظامي در ادامه افزود: در حوزه درون شهري كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي 16 درصدي كاهش و در حوزه درون شهري چهار درصد افزايش داشته است كه در مجموع متوفيان تصادفات در مقايسه با سال گذشته تغيير نداشته است.

وي خاطر نشان كرد:‌از ابتداي سال تا كنون 24 هزار و 580 دستگاه وسايل نقليه متخلف توقيف شده اند كه از ميزان 12 هزار و 24 دستگاه خودرو مي باشند كه به دليل ايجاد آلودگي صوتي ، عدم ارائه مدارك شناسايي ، سرعت غيرمجاز ، حركات نمايشي و حركات حادثه ساز توقيف شده اند.

بيش از 248 هزار تماس با تلفن 110
فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به افزايش 4 درصدي تماس‌هاي مردمي با 110 گفت:‌ در نيمه نخست سال جاري 248 هزار و 652 مورد با تلفن 110 تماس گرفته شده است كه 159 هزار و 294 تماس منجر به عمليات شده است.

وي تصريح كرد: تماس هاي عملياتي در اين بازه زماني بيش از هفت درصد افزايش داشته و از سويي در ارزيابي هاي كنترلي از عملكرد پليس استان در ماموريت هاي 110، ميزان رضايتمندي شهروندان با افزايشي دو درصدي نسبت به سال قبل در حدود 96 درصد برآورد شده است.

اجرايي شدن 96 طرح پاک‌سازي
فرمانده انتظامي استان مركزي از برنامه ريزي پليس استان در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي در مناطق آلوده وجرم خيز خبر داد و با اشاره به اجراي 96 طرح پاک‌سازي در استان گفت: اين طرح هاي عملياتي به صورت كارشناسي و با نيازسنجي از ديدگاه شهروندان به مرحله اجرا گذشته شد كه بازخورد آن موجب افزايش احساس امنيت اجتماعي و رضايت مندي عمومي بوده است.

وي ادامه داد: در اين طرح‌ها حدود 111كيلوگرم انواع مواد مخدر و 305فقره انواع سرقت كشف و بيش از يك هزار نفر در خصوص جرائم مواد مخدر و 246 نفر سارق دستگير شدند.

مصالحه 80 درصدي پرونده در دواير مشاوره و مددكاري
فرمانده انتظامي استان مركزي توجه به تخصصي شدن پليس در سطوح و لايه هاي گوناگون و متناسب با نيازمندي هاي زندگي اجتماعي و تامين نظم و امنيت را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ در بخشي از اين رويكرد به كارگيري كارشناسان و مددكاران مجرب در مراكز مشاوره و مددكاري اجتماعي پليس دنبال مي شود.

وي تصريح كرد: از ابتداي سال تا كنون بيش از شش هزار و 667پرونده به مركز مشاوره و مددكاري ارجاع كه در حدود 80 درصد پرونده هاي ارجاع شده به اين مراكز منجر به مصالحه شد.

وي همچنين از برگزاري يك هزار و 510 برنامه آموزش همگاني پليس استان براي كاركنان دولت، مقاطع مختلف تحصيلي، اولياء و مربيان، دانشجويان و … در نيمه نخست سال جاري خبر داد.

طرح عملياتي 197 در استان در جهت پاسخگويي به شهروندان

وي با اشاره به عملكرد حوزه دفتر نظارت همگاني پليس اظهار داشت: طرح عملياتي 197 همه‌روزه با براي پاسخگويي به شهروندان تا ساعات 11 شب در سطح شهر فعاليت دارد و يك گشت 197 در سطح شهر فعاليت مي كند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *