لزوم مکانيزه کردن فرآيند کنترل و نظارت در مبارزه با پديده قاچاق

جانشين فرمانده ناجا بر مکانيزه کردن روند نظارت بر ورود و خروج کالا تأکيد کرد و گفت: تا زماني که فرآيند کنترل و نظارت سنتي و دستي باشد از دقت و سلامت لازم برخوردار نيست.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار ” اسکندرمومني” در حاشيه همايش کارآگاهان سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همکارانم ، هماهنگي همه دستگاه هاي مسئول و مشارکت مردمي شاخص هاي امنيتي در سال 95 نسبت به سال گذشته رشد و بهبود داشته است. به طوري که مي توانيم ادعا کنيم ايران سال 95 از ايران سال 94 امن تر است.

وي افزود: در حوزه کشف جرايم نيز شاهد رشد بوده ايم که با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته ميزان کشفيات به طور ميانگين 70 درصد بوده است.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به برگزاري همايش کارآگاهان ادامه داد: يکي از اولويت هاي ناجا در سال گذشته و امسال موضوع آموزش است ، که با راه اندازي قرارگاه جهادي تربيت و آموزش اين رويکرد به جد و مستمر دنبال مي شود.

اين مقام عالي انتظامي خاطر نشان کرد: همانطور که انتظار داريم شهروندان قانون را رعايت کنند، در سازمان نيز به دنبال ارتقاء آموزش ، مهارت و بازآموزي دوره ها هستيم.

وي ادامه داد: جامعه در حال دگرگوني است و به جد به دنبال تزريق تجهيزات به روز و نوين هستيم.

سردار مومني بيان کرد: در مجموع، تعداد نيرو هاي پليس نسبت به جمعيت کشور کم است به طوري که ديده مي شود در برخي از کشورها ميزان جمعيت پليس دو برابر جمعيت آن کشور است. اما ما عليرغم وجود برخي کمبودها به دنبال اين هستيم با افزايش مهارت ، ورود تجهيزات جديد و ارتقاء مهارت کارکنان، کمبودها را جبران کنيم.

وي عنوان کرد: در حوزه قاچاق با تلاش همه همکارانم در پليس آگاهي ميزان کشفيات کالا به طور ميانگين 34 درصد در مقايسه با 6 ماه اول سال رشد داشته است.

سردار مومني خاطر نشان کرد: در حوزه کشف کالا بالاي 500 ميليون تومان نيز ميزان کشفيات 50 درصد رشد داشته در اين حوزه تمرکز ما بر روي باندهاي بزرگ و کالاهاي حجمي است .

وي خاطر نشان کرد: تمرکز را بر کنترل و نظارت مبادي رسمي قرار داده ايم و به جد اين مهم را دنبال مي کنيم.

جانشين فرمانده ناجا اضافه کرد: يکي از اولويت ها که مستقيما به نيروي انتظامي مرتبط نمي شود اما در مبارزه با قاچاق کالا موثر است مکانيزه کردن فرايند کنترل و نظارت است.

وي تأکيد کرد: تا زماني که روند کنترل و نظارت از نوع سنتي و دستي باشد از دقت و سلامت لازم برخوردار نيست لذا اقدامات و فرايندها بايد مکانيزه شود و شيوه نظارت هم بايد دقيق باشد.

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان کرد: معدوم کردن کالاي قاچاق نيز يک اقدام مهم است و نبايد اجازه داد که کالاي قاچاق به سيستم و چرخه اقتصادي کشور وارد شود چرا که اثرات و تبعات منفي بسياري دارد.

گفتني است، در همايش کارآگاهان سراسر کشور از تمبر يادبود کارآگاه و همچنين احکام کارآگاهي رونمايي شد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *