نقش جريان هاي سازمان يافته و دانه درشت ها در ورود و خروج کالاي قاچاق غيرقابل انکار است / احکام بازدارنده و هزينه جرم براي اسيدپاشي بايد افزايش يابد

 فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه بخش عمده اي از قاچاق توسط جريان هاي سازمان يافته صورت مي گيرد، گفت: برخورد با قاچاقچيان و دانه درشت ها از اولويت هاي ناجا ست.
به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” حسين اشتري” در حاشيه بيست و يکمين همايش سراسري فرماندهان ، روسا و مديران ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به ديدار با مقام معظم رهبري اظهار کرد: توفيقي حاصل شد ديروز به همراه جمعي از فرماندهان و مديران ارشد ناجا به محضر مقام معظم رهبري شرفياب شويم.

وي با بيان اينکه مبارزه بي امان با قاچاقچيان به ويژه دانه درشت ها و جريان هاي سازمان يافته از تأکيدات مقام معظم رهبري بود گفت: ناجا براساس تدبير و ابلاغ رهبر معظم انقلاب در اين راستا اقداماتي داشته و اين روند را با جديت بيشتري ادامه خواهد داد.

فرمانده نيروي انتظامي عنوان کرد: مبارزه با پديده قاچاق نيازمند همکاري و هماهنگي ساير دستگاه هاي متولي به ويژه قوه قضائيه است و در اين راستا نيروي انتظامي برنامه هاي ويژه اي دارد و اين مهم از برنامه هاي اولويت دار و محوري ما در سال 95 است.

سردار اشتري يادآور شد: ان شاءالله با همکاري همه دستگاه ها براي مبارزه با قاچاق توفيقات خوبي حاصل شود، چرا که عزم مبارزه با پديده قاچاق در ناجا وجود دارد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه طبق اشاره رئيس مجلس سالانه 20 ميليارد دلار قاچاق صورت مي گيرد، سهم جريان هاي سازمان يافته چه ميزان است ،گفت: بخش عمده اي از قاچاق کالا و ارز توسط جريان هاي سازمان يافته صورت مي گيرد و بايد در اين راستا قوانين بازدارنده و اقدامات پيشگيرانه کافي صورت گيرد.

فرمانده نيروي انتظامي با تأکيد بر اينکه تشديد مبارزه با قاچاق و برخورد با قاچاقچيان از اولويت هاي ناجاست اشاره کرد : اميدواريم امسال خبرهاي خوبي در اين راستا به مردم بدهيم.

وي ضمن اشاره به ديدار با منتخبين مجلس دهم خاطر نشان کرد: اميدواريم چون گذشته منتخبان دهمين دوره مجلس هماهنگي خوبي با ناجا داشته باشند و با وضع قوانين، خلاء هايي که در برخي موارد ديده مي شود، رفع شود.

سردار اشتري همچنين با اشاره به روند بازنگري قانون جذب و استخدام ناجا عنوان کرد: قانون جذب و استخدام ناجا نيازمند اصلاحاتي بود و طرحي در اين رابطه به مجلس ارائه شد و پس از تصويب لازم الاجرا است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور همچنين در خصوص اسيدپاشي نيز تصريح کرد: در مواردي که اسيدپاشي صورت گرفت خاطيان شناسايي ، دستگير و تحويل مقام قضائي شدند و برخورد لازم با اسيدپاشان صورت گرفت.

وي تأکيد کرد: لازم است قوه قضائيه در خصوص اسيدپاشي قوانين بازدارنده تري اتخاذ و هزينه ارتکاب جرم براي مجرمان افزايش يابد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *