نقش جریان های سازمان یافته و دانه درشت ها در ورود و خروج کالای قاچاق غیرقابل انکار است / احکام بازدارنده و هزینه جرم برای اسیدپاشی باید افزایش یابد

 فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بخش عمده ای از قاچاق توسط جریان های سازمان یافته صورت می گیرد، گفت: برخورد با قاچاقچیان و دانه درشت ها از اولویت های ناجا ست.
به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ” حسین اشتری” در حاشیه بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری اظهار کرد: توفیقی حاصل شد دیروز به همراه جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ناجا به محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شویم.

وی با بیان اینکه مبارزه بی امان با قاچاقچیان به ویژه دانه درشت ها و جریان های سازمان یافته از تأکیدات مقام معظم رهبری بود گفت: ناجا براساس تدبیر و ابلاغ رهبر معظم انقلاب در این راستا اقداماتی داشته و این روند را با جدیت بیشتری ادامه خواهد داد.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: مبارزه با پدیده قاچاق نیازمند همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های متولی به ویژه قوه قضائیه است و در این راستا نیروی انتظامی برنامه های ویژه ای دارد و این مهم از برنامه های اولویت دار و محوری ما در سال ۹۵ است.

سردار اشتری یادآور شد: ان شاءالله با همکاری همه دستگاه ها برای مبارزه با قاچاق توفیقات خوبی حاصل شود، چرا که عزم مبارزه با پدیده قاچاق در ناجا وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق اشاره رئیس مجلس سالانه ۲۰ میلیارد دلار قاچاق صورت می گیرد، سهم جریان های سازمان یافته چه میزان است ،گفت: بخش عمده ای از قاچاق کالا و ارز توسط جریان های سازمان یافته صورت می گیرد و باید در این راستا قوانین بازدارنده و اقدامات پیشگیرانه کافی صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه تشدید مبارزه با قاچاق و برخورد با قاچاقچیان از اولویت های ناجاست اشاره کرد : امیدواریم امسال خبرهای خوبی در این راستا به مردم بدهیم.

وی ضمن اشاره به دیدار با منتخبین مجلس دهم خاطر نشان کرد: امیدواریم چون گذشته منتخبان دهمین دوره مجلس هماهنگی خوبی با ناجا داشته باشند و با وضع قوانین، خلاء هایی که در برخی موارد دیده می شود، رفع شود.

سردار اشتری همچنین با اشاره به روند بازنگری قانون جذب و استخدام ناجا عنوان کرد: قانون جذب و استخدام ناجا نیازمند اصلاحاتی بود و طرحی در این رابطه به مجلس ارائه شد و پس از تصویب لازم الاجرا است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور همچنین در خصوص اسیدپاشی نیز تصریح کرد: در مواردی که اسیدپاشی صورت گرفت خاطیان شناسایی ، دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند و برخورد لازم با اسیدپاشان صورت گرفت.

وی تأکید کرد: لازم است قوه قضائیه در خصوص اسیدپاشی قوانین بازدارنده تری اتخاذ و هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان افزایش یابد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *