خيابان و معابر حريم خصوصي نيست / در اجراي امنيت اخلاقي به دنبال کنترل هنجارشکنان هستيم نه مردم/ کاهش تلفات رانندگي به حداقل، سرلوحه ماموريت پليس راهور

 جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه کوچه ، خيابان و معابر حريم خصوصي نيست گفت: در بحث امنيت اخلاقي هدف ما کنترل مردم نيست بلکه مجرمان ، قانون شکنان و هنجارشکنان را شامل مي شود.
 به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار دکتر «اسکندر مومني» در دومين روز همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا، ضمن تبريک اعياد شعبانيه اظهار داشت: با همت و تلاش همکارانم ، در کنار افزايش مأموريت هاي پليسي، در درگيري و مبارزه با مجرمان در حوزه جرايم ، سرقت هاي خرد و کشفيات مواد مخدر دستاوردهاي خوبي داشته ايم.

وي با اشاره به کاهش تخلفات درون سازماني، گفت: با توجه به افزايش درگيري ها آمار شهدا و مجروحان ناجا 50 درصد کاهش داشته است.

جانشين ناجا به اقدامات خوب اين نيرو در مراسم اربعين، 22 بهمن، چهارشنبه سوري ، برگزاري انتخابات و … اشاره کرده و گفت: با مديريت صحيح و اشراف اطلاعاتي بسياري از حوادثي که مي توانست به بحران منجر شود، مديريت شد که اين حاکي از آن است همکارانم مردانه براي تحقق برنامه هاي اين نيرو تلاش مي کنند .

تاييد رهبر معظم بالاترين مدال اعطايي به ناجا

اين مقام عالي انتظامي با اشاره به شرفيابي فرماندهان ناجا به محضر مقام معظم رهبري و ابراز رضايت ايشان از فعاليت هاي ناجا گفت: تأييد رهبر بالاترين مدالي است که مي توانست به ناجا داده شود که به همه فرماندهان تبريک مي گويم.

سردار مومني خاطر نشان کرد: به تأييد معظم له بايد انگيزه مضاعف در مجموعه ناجا ايجاد کرد تا بتوانيم برنامه هاي امسال را به بهترين نحو انجام دهيم.

وي با بيان اينکه امنيت بايد هر لحظه توليد شود زيرا شرايط ناامن کننده بسياري وجود دارد به تهديدات در حوزه خارجي نظير گروه هاي تروريستي، رقباي منطقه اي ، استکبار جهاني و … اشاره کرد و گفت: همچنين در حوزه داخلي آسيب هاي جدي نظير بيکاري، تورم ، گسترش شبکه هاي اجتماعي ، شکاف و فاصله طبقاتي و … وجود دارد که مي تواند به سازمان صدمه بزند؛ هر زمان که تهديد شناخته شد با اشراف اطلاعاتي و اقدام به موقع توانستيم آن را مهار کنيم .

سردار مومني يادآور شد: حماسه عظيم انتخابات نتيجه اشراف اطلاعاتي و مديريتي بود که با کمترين هزينه به نحو مطلوبي برگزار شد .

وي بر تقويت اراده و انگيزه کارکنان تأکيد کرد و گفت: با برگزاري اين همايش بايد هدف ها يکي شده تا مأموريت ها به نحو مطلوبي انجام شود.

اين مقام عالي انتظامي خطاب به فرماندهان ، روسا و مديران ناجا گفت: بايد از همه امکانات ، تجهيزات و پشتيباني ها براي اجراي مأموريت بهره ببريم؛ اجراي مأموريت اولويت اول ناجا است که در اين زمينه بايستي ارتباط تنگاتنگي ميان ستاد در حوزه مأموريتي وجود داشته باشد .

مومني به موضوع آموزش که مورد تأکيد فرمانده ناجا است اشاره کرد و گفت: قرارگاه جهادي آموزش در سال گذشته تشکيل و در سال 95 و 96 ادامه خواهد داشت و اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده است.

جانشين فرمانده ناجا به نقش تأثيرگذار آموزش و صيانت ، پيشگيري ، کاهش سوانح و حوادث و … اشاره و تصريح کرد: آموزش ها بايد تمام خلقيات مأمور را در ابتداي ورود تحت تأثير قرار دهد.

وي بر نهادينه شدن آموزش در رفتار مأموران تأکيد کرد و گفت: آموزش در تمام شئون فردي ، مأموريتي و پشتيباني ناجا تأثير مستقيم و تعيين کننده اي دارد.

تاکيد بر افزايش فعاليت و اشراف اطلاعاتي در حوزه مواد مخدر صنعتي

سردار مومني، مواد مخدر را از اولويت هاي مأموريتي ناجا عنوان کرد و گفت: الگوي دسترسي و توزيع مواد مخدر در حال تغيير است شايد زماني همسايگي با افغانستان براي ما خطرناک بود اما با تغيير الگوي مواد مخدر سنتي به جاي صنعتي و دسترسي آسان امروز اين خطر صرفا از همسايگي با منابع توليد کننده مواد چون افغانستان احساس نمي شود و موضوع فراتر رفته است.

جانشين فرمانده ناجا به تغيير سرعت الگوي مصرف مواد مخدر اشاره و بر افزايش فعاليت و اشراف اطلاعاتي در حوزه مواد مخدر صنعتي تأکيد کرد و گفت: اکثر کشفيات پليس براساس کار اطلاعاتي است .

وي با اشاره به افزايش بازدارندگي ها، افزود: مصون سازي جامعه بايد در اولويت اول پليس مواد مخدر قرار بگيرد ؛ در کنار مبارزه با سوداگران مواد افيوني که حتي به شهادت مأمور پليس منجر مي شود بايد به مصون سازي و پيشگيري در اين حوزه توجه شود.

برخورد با توزيع کنندگان خرد و معتادان متجاهر اقدام خوب ناجا در سال 94

مومني برخورد با توزيع کنندگان خرد و معتادان متجاهر را از اقدامات خوب ناجا در سال 94 برشمرد و تصريح کرد: پليس پايتخت و مواد مخدر ناجا اقدامات خوبي در اين زمينه انجام دادند که اين مهم در سايه تعامل و هماهنگي بين بخشي با سازمان هاي مربوطه بوده است.

جانشين فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: بايد برخورد با توزيع کنندگان خرد و جمع آوري معتادان متجاهر در استان ها و شهرستان ها خصوصا کلان شهرها در دستور کار قرار گيرد.

اين مقام عالي انتظامي ، قاچاق را اولويت ديگر مأموريت ناجا عنوان و با اشاره به اهميت توليد در اقتصاد کشور گفت: توليد نياز به رقابت ، قوانين روشن و شفاف و فرصت هاي برابر دارد؛ مقام معظم رهبري و مسئولان نظام همه بر اين موضوع تأکيد دارند .

مومني با بيان اينکه قاچاق ، توليد و رقابت را از بين مي برد به تشکيل قرارگاه مبارزه با قاچاق اشاره کرد و افزود: بايد با روش هاي نوين به مقابله با اين پديده بپردازيم که اين امر مستلزم آن است کليه دستگاه ها پاي کار آمده و به ناجا در اين زمينه کمک کنند.

تاثير سوء قاچاق بر اقتصاد، قدرت و امنيت ملي

جانشين فرمانده ناجا، خاطر نشان کرد: برخي جرايم ممکن است تأثير فردي داشته باشد اما قاچاق بر اقتصاد ، قدرت و امنيت ملي تأثيرمي گذارد در صورتي که از درون مقاوم نباشيم تهديدات افزايش مي يابد.

وي تصريح کرد: در صورتي که دشمنان بفهمند ما از لحاظ سياسي و اجتماعي داراي وحدت بوده و يکپارچه و از نظر اقتصادي خودکفا هستيم، تهديدات هيچ تأثيري در امنيت ملي کشور نخواهد داشت. اما اگر انسجام و يکپارچگي اجتماعي وجود نداشته باشد و از لحاظ اقتصادي وابسته باشيم قطعا تهديدات افزايش يافته و امنيت ملي را به مخاطره مي اندازد.

سردار مومني به فعاليت قرار گاه سرقت اشاره کرد و گفت: با تشکيل اين قرارگاه ، در سال 93 روند رو به رشد سرقت و در سال 94 مجموع سرقت هاي خرد کاهش يافت .

وي از سرقت به عنوان دغدغه ي مردم نام برد و افزود : با اقدامات موثر پليس در راستاي مبارزه با سرقت قطعا سرمايه هاي اجتماعي نيز افزايش مي يابد.

کوچه، خيابان و معابر حريم خصوصي نيست

اين مقام عالي انتظامي به اقدامات خوب در حوزه امنيت اخلاقي و اجتماعي اشاره کرد و گفت: بايد اين موضوع را در جامعه نهادينه کنيم که کوچه ، خيابان و معابر حريم خصوصي نيست ؛ هيچ کشوري اجازه نمي دهد شهروندانش با ظاهر و پوشش زننده وارد معابر شوند .

در اجراي امنيت اخلاقي به دنبال کنترل هنجارشکنان هستيم نه مردم

مومني يادآور شد: هنگام طرح موضوع امنيت اخلاقي برخي ضمن انتقاد و گلايه عنوان کردند ” چرا مردم را کنترل مي کنيد ؟ ” در حاليکه موضوع ما کنترل مردم نيست بلکه مجرمان ، قانون شکنان و هنجار شکنان را شامل مي شود که بايد اين را نيز در جامعه نهادينه کنيم.

 وي به اقدامات خوب و موثر پليس امنيت در حوزه امنيت اجتماعي و اخلاقي اشاره کرد و افزود : با توجه به ظرافت هايي که در امنيت اخلاقي وجود دارد اين حوزه نياز پبه يوست رسانه اي دارد ؛ پيوست رسانه اي مناسب مي تواند موجب هم افزايي شود.

جانشين فرمانده ناجا، حوزه هاي امنيت اجتماعي و اخلاقي و نيز طرح دريا را از اولويت هاي اول ناجا برشمرد.

وي ادامه داد: در بحث امنيت اخلاقي تنها پليس امنيت، مسئول نيست بلکه همه ي بخش هاي مختلف ناجا بايد در اين زمينه بسيج شوند .

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه به موضوع بحران اشاره کرد و گفت : بحران از جمله موضوعاتي است که تمام زحمات يک مجموعه را از بين برده و دستاوردها و نظم اجتماعي کشور را زير سوال مي برد ؛ اشراف اطلاعاتي ، شناخت محيط و صحنه مهم ترين موضوع حل بحران است .

سردار مومني در ادامه به فضاي مجازي و تهديدات اين حوزه اشاره کرد و گفت : فضاي سايبري بر زندگي ، بي هويت کردن جوانان و تغيير هنجارهاي اجتماعي اثر انکار ناپذيري دارد .

جانشين فرمانده ناجا، تصريح کرد: فضاي مجازي در نا آرامي ها به عنوان مرکز فرماندهي و کنترل عمل مي کند.

تقدير از دستاوردهاي خوب پليس فتا

اين مقام عالي انتظامي به دستاوردها و اقدامات خوب پليس فتا در حوزه سايبر اشاره و بر گسترش ، تقويت و تجهيز اين پليس تاکيد کرد.

وي از فضاي مجازي به عنوان فضاي رئال و واقعي نام برد و گفت: فرد ساعت ها در فضاي مجازي سرگرم شده و سپس در فضاي رئال مرتکب جرم مي شود . لذا بايد اسم اين فضا را عوض کرد ، زيرا يک نوع پيوستگي ايجاد شده است .

کاهش تلفات رانندگي به حداقل اقل، سرلوحه ماموريت پليس راهور

سردار مومني به حوزه راهنمايي و رانندگي اشاره کرد و افزود : کاهش تلفات سوانح رانندگي از تاکيدات موکد مقام معظم رهبري است که ايشان نيز در ديدار روز گذشته فرماندهان ناجا بر اين موضوع تاکيد کردند .

وي ادامه داد: امروز با وجود 18 ميليون خودرو در کشور حدود 16 هزار نفر کشته مي شوند؛ اين ميزان تلفات سوانح رانندگي بسيار زياد است که بايد کاهش يابد و تحقق اين امر مستلزم هماهنگي بين بخشي و مشارکت و همراهي مردم با پليس است .

سردار مومني خاطرنشان کرد: بايد تلاش کنيم تلفات رانندگي به حداقل برسد و اين امر بايستي سر لوحه ماموريت پليس راهور باشد .

راه اندازي ساختار اطلاعات رزم در مرزباني

اين مقام عالي انتظامي به اقدامات و دستاوردهاي خوب در حوزه ي مرز اشاره کرد و گفت : تلاش مي کنيم قدرت تحرک و آتش دور زن در مرز افزايش پيدا کند تا در جايي که قادر نيستيم پاسگاه احداث کنيم از قدرت آتش براي مبارزه با اشرار بهره ببريم.

وي از مرز به عنوان اولويت مهم ناجا نام برد و از راه اندازي ساختار اطلاعات رزم در مرزباني خبر داد و گفت: در صدد هستيم ساختار مرزباني را بهبود و تقويت کنيم.

سردار مومني با اشاره به اقدامات قرارگاه جهادي آموزش در اين يگان اشاره کرد و گفت: آموزش هاي صورت گرفته در مرزباني به صورت ميداني و عملي بوده است.از سوي ديگربايد آموزش يگاني ، فردي و سازماني در مرز مورد توجه قرار گيرد. همچنين قدرت تغيير تاکتيک در مرز بايد افزايش پيدا کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *