پليس و آموزش و پرورش نقش كليدي در پيشگيري از انحرافات اجتماعي دارند

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه امنيت يك توليد جمعي است گفت : پليس و آموزش و پرورش نقش كليدي در پيشگيري از انحرافات اجتماعي دارند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار” عليرضا صالحي ” در حاشيه قرائت پيام مهر در دبيرستان شاهد امام حسين (ع) با تقدير و تشكر از تعامل خوب نيروي انتظامي و آموزش و پرورش بيان داشت : با عنايت به حضور موثر كارشناسان نيروي انتظامي در امر آموزش تعامل بسيار خوبي بين نيروي انتظامي و آموزش و پرورش برقرار است.

سردار صالحي تصريح كرد: انتخاب رويكرد جامعه محوري پليس ، كنترل اجتماعي مبتني بر آگاهسازي ، اقناع و پيشگيري اجتماعي از بروز بسياري از جرايم و آسيب ها در جامعه جلوگيري مي كند.

وي افزود : فرماندهي انتظامي استان در راستاي پيشگيري از وقوع جرايم و ناهنجاري ها بحث آموزش ، آگاهسازي اقشار مختلف جامعه بخصوص دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي را در دستور كار دارد.

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر اهميت آموزش در پيشگيري از ناهنجاري ها و جرائم در جامعه گفت : در دنياي امروز صرف منابع در امر آموزش در رديف هزينه محسوب نمي شود بلكه اين امر سرمايه گذاري براي آينده اي نچندان دور است.

سردار صالحي روشنگري و آگاهسازي را اولين مرحله تغيير رفتار در افراد دانست : آموزش انتظامي اجتماعي دانش آموزان يكي از مكانيزم ها و فعاليت هايي مي باشد كه قادر است بستر لازم را جهت تحقق امنيت مطلوب و پايدار در جامعه فراهم كند.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: دانش آموزان يكي از الگوهاي مهم رفتاري خود را معلمان قرار مي دهند، اگر معلم از ويژگي الگو دهي خوبي برخوردار باشد مي تواند تأثيرات عميقي در رشد شخصيت و بهداشت روان دانش آموزان باقي گذاشته و به طبع آن امنيت نسبي را در جامعه به ارمغان آورد .

فرمانده انتظامي استان زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش و معلمان با تربيت علمي و صحيح خود مي توانند جوانان و نوجوانان منطقي ، بدون خشونت و با رفتار هاي سالم را وارد جامعه كنند و در اين صورت جامعه از لحاظ امنيت فردي ، اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و … پيشرفت محسوسي خواهد کرد .

اين مقام مسئول تقويت و گسترش حس مشارکت در ايجاد حفظ امنيت و پيشگيري از آسيب­هاي فرهنگي و اجتماعي از طريق آموزش و استفاده از ظرفيت­ها و فرصت­هاي پرورشي، تربيت بدني و غيره را از مهم ترين اهداف تعاملات پليس و آموزش و پرورش دانست.

سردارصالحي با اشاره به اينكه خانواده، جامعه و مدرسه سه كانون مهمي هستند كه بايد فرصت رويش همه فضائل و تربيت افراد را آماده كنند اظهار داشت:هنر معلمي اين نيست که فقط به تدريس بپردازد، بلکه او بايد روحيات انساني را در شاگرد پرورش و روحيات غير انساني او را از بين ببرد.

وي بيان داشت : آموزش دانش آموزان سبب افزايش ميزان آگاهي هاي انتظامي اجتماعي آنان شده وموجب ايجاد نگرش صحيح و مصونيت آنان در برابر جرايم و آسيب ها مي شود.

فرمانده انتظامي استان زنجان در پايان به شيوع آسيب هاي اجتماعي و تهديدات جامعه در بين دانش آموزان و ساير افراد جامعه اشاره و افزود: در آسيب شناسي حوزه اجتماعي مانند : سرقت، مسائل اخلاقي، ماهواره و الگوهاي غربي و بيگانه بايد جدي باشيم ./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *