پلیس و آموزش و پرورش نقش کلیدی در پیشگیری از انحرافات اجتماعی دارند

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه امنیت یک تولید جمعی است گفت : پلیس و آموزش و پرورش نقش کلیدی در پیشگیری از انحرافات اجتماعی دارند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار” علیرضا صالحی ” در حاشیه قرائت پیام مهر در دبیرستان شاهد امام حسین (ع) با تقدیر و تشکر از تعامل خوب نیروی انتظامی و آموزش و پرورش بیان داشت : با عنایت به حضور موثر کارشناسان نیروی انتظامی در امر آموزش تعامل بسیار خوبی بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش برقرار است.

سردار صالحی تصریح کرد: انتخاب رویکرد جامعه محوری پلیس ، کنترل اجتماعی مبتنی بر آگاهسازی ، اقناع و پیشگیری اجتماعی از بروز بسیاری از جرایم و آسیب ها در جامعه جلوگیری می کند.

وی افزود : فرماندهی انتظامی استان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و ناهنجاری ها بحث آموزش ، آگاهسازی اقشار مختلف جامعه بخصوص دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را در دستور کار دارد.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اهمیت آموزش در پیشگیری از ناهنجاری ها و جرائم در جامعه گفت : در دنیای امروز صرف منابع در امر آموزش در ردیف هزینه محسوب نمی شود بلکه این امر سرمایه گذاری برای آینده ای نچندان دور است.

سردار صالحی روشنگری و آگاهسازی را اولین مرحله تغییر رفتار در افراد دانست : آموزش انتظامی اجتماعی دانش آموزان یکی از مکانیزم ها و فعالیت هایی می باشد که قادر است بستر لازم را جهت تحقق امنیت مطلوب و پایدار در جامعه فراهم کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: دانش آموزان یکی از الگوهای مهم رفتاری خود را معلمان قرار می دهند، اگر معلم از ویژگی الگو دهی خوبی برخوردار باشد می تواند تأثیرات عمیقی در رشد شخصیت و بهداشت روان دانش آموزان باقی گذاشته و به طبع آن امنیت نسبی را در جامعه به ارمغان آورد .

فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش و معلمان با تربیت علمی و صحیح خود می توانند جوانان و نوجوانان منطقی ، بدون خشونت و با رفتار های سالم را وارد جامعه کنند و در این صورت جامعه از لحاظ امنیت فردی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و … پیشرفت محسوسی خواهد کرد .

این مقام مسئول تقویت و گسترش حس مشارکت در ایجاد حفظ امنیت و پیشگیری از آسیب­های فرهنگی و اجتماعی از طریق آموزش و استفاده از ظرفیت­ها و فرصت­های پرورشی، تربیت بدنی و غیره را از مهم ترین اهداف تعاملات پلیس و آموزش و پرورش دانست.

سردارصالحی با اشاره به اینکه خانواده، جامعه و مدرسه سه کانون مهمی هستند که باید فرصت رویش همه فضائل و تربیت افراد را آماده کنند اظهار داشت:هنر معلمی این نیست که فقط به تدریس بپردازد، بلکه او باید روحیات انسانی را در شاگرد پرورش و روحیات غیر انسانی او را از بین ببرد.

وی بیان داشت : آموزش دانش آموزان سبب افزایش میزان آگاهی های انتظامی اجتماعی آنان شده وموجب ایجاد نگرش صحیح و مصونیت آنان در برابر جرایم و آسیب ها می شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان به شیوع آسیب های اجتماعی و تهدیدات جامعه در بین دانش آموزان و سایر افراد جامعه اشاره و افزود: در آسیب شناسی حوزه اجتماعی مانند : سرقت، مسائل اخلاقی، ماهواره و الگوهای غربی و بیگانه باید جدی باشیم ./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *