ارتقاء اعتماد اجتماعي با استفاده از ساز و کارهاي فرهنگي و اجتماعي

فرمانده انتظامي استان – مازندران – استفاده از ساز و کارهاي فرهنگي و اجتماعي را در ارتقاء اعتماد اجتماعي لازم و ضروري دانست و افزود: استفاده از اين ساز و کارها، افزايش تعامل اجتماعي و حفظ نظم اجتماعي را در پي خواهد شد.

به گزارش سادس ، سردار”سيد محمود ميرفيضي” در گفت وگو اختصاصي با پايگاه خبري پليس، با بيان اين مطلب،گفت: پيشگيري اجتماعي از جرم داراي ابعاد مختلفي است و لذا يك جريان دو طرفه است به اين معنا كه هم نهادهاي رسمي جامعه و هم مردم در آن نقش سازنده و تأثيرگذاري دارند.

وي با بيان اينکه پليس امروز، پليس جامعه محور است، افزود: در اين رويكرد پليس به دنبال جرم زدايي و پيشگيري از وقوع آن در جامعه با تعامل و مشارکت آحاد جامعه است.

فرمانده انتظامي مازندران، با بيان اينکه افزايش اعتماد اجتماعي و بالا بردن احساس امنيت با بهبود مولفه هاي سرمايه اجتماعي از اهميت بسزايي برخوردار است، افزود: ارتقاء اعتماد عمومي موجب افزايش سرمايه اجتماعي و مشارکت عمومي مي شود.

وي مردم را بستر تعامل و روابط اجتماعي و كانون اصلي مفهوم سرمايه اجتماعي پليس برشمرد و اظهار داشت: سرمايه اجتماعي پليس باعث همبستگي ملي، توسعه پايدار، قانون‌گرايي، افزايش كنترل اجتماعي، احساس امنيت و مسئوليت در جامعه مي شود.

سردار ميرفيضي،تصريح کرد: استفاده از ساز و کارهاي فرهنگي و اجتماعي، اعتماد اجتماعي را ارتقاء مي بخشد و با استفاده از آن، علاوه بر گسترش تعاملات اجتماعي مؤثر و حفظ نظم اجتماعي مي توان پيشگيري از وقوع جرايم را افزايش داد.

وي يکي ديگر از عواملي که موجب ارتقاء اعتماد اجتماعي مي شود را کاهش آسيب پذيري روابط اجتماعي برشمرد و افزود: کاهش آسيب پذيري روابط اجتماعي، نقش مؤثري در بالا بردن اعتماد اجتماعي دارد.

ميرفيضي،گفت:با برقراري ارتباط صحيح و هدفمند پليس با مردم، سطح مشاركت‌هاي مردمي در توليد امنيت نيز ارتقاء يافته و اعتماد عمومي نيز افزايش مي‌يابد.

فرمانده انتظامي استان مازندران در بخشي ديگر از سخنان خود بر نقش بسيار مهم خانواده در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي اشاره كرد و اظهار داشت: حق‌السهم خانواده در توليد امنيت، نظارت بر فرزندان همراه با آموزش و تربيت اسلامي است.

وي تاكيد كرد: خانواده، كوچكترين نهاد اجتماعي در جامعه است و كاركرد‌هاي صحيح اين نهاد كوچك مي‌تواند نقش بسزايي در كاهش جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشد.
سردار ميرفيضي تعامل دو سويه مردم با پليس را ايجاد امنيت پايدار در جامعه دانست و بيان داشت: امنيت يك توليد جمعي است و همه سازمان‌ها و نهادها بايستي به پليس در توليد امنيت كمك كنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *