رسيدگي دقيق، به هنگام و هدفمند پليس 110، بسترساز اعتماد عمومي مردم

جانشين فرماندهي انتظامي استان -مركزي- با اشاره به نقش پيشگيري در ايجاد امنيت اجتماعي، رسيدگي دقيق ، به هنگام و هدفمند پليس 110 به مطالبات شهروندان را بسترساز اعتماد عمومي آنان نسبت به عملكرد پليس دانست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ ” يوسف سپهوند ” در کميسيون تخصصي ساماندهي 110 پليس استان مركزي، گفت: نيروي انتظامي همواره با اتخاذ رويکردهاي علمي و کارآمد به دنبال پيشگيري از جرم است.

وي افزود :‌ ارتقاء آموزش و آگاه سازي کارکنان، تدوين اخلاق حرفه اي پليس، تقويت نظارت سازماني بر کارکنان، افزايش توان عملياتي پليس در حوزه ماموريت هاي 110 و بستر سازي نظارت شهروندان بر عملکرد پليس از طريق سامانه تلفني 197 از جمله اقداماتي است که در راستاي افزايش توانمندي پليس استان براي ارائه خدمات کيفي اجرايي شده است.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مركزي ادامه داد: نيروي انتظامي با رسيدگي دقيق، به هنگام و هدفمند به مطالبات و نيازهاي فوري مردم، بي ترديد بستر ساز اعتماد عمومي آنان نسبت به عملكرد پليس در حوزه هاي مختلف ماموريتي خواهد شد كه اين امر خود شكل دهنده امنيت پايدار در سطح جامعه خواهد بود.

سرهنگ سپهوند اظهار داشت: هدف از برنامه هاي حضور مشهود پليس در جامعه، بازدارندگي از جرم از طريق حضور مقتدر پليس در صحنه، برقراري نظارت و ايجاد اطمينان عمومي در مورد امکان دسترسي سريع به پليس است که با تقويت گشت فوريت هاي پليس 110، دسترسي سريع مردم به خدمات انتظامي به شکل مطلوب در استان در حال افزايش است.

اين مقام ارشد انتظامي استان مركزي عملکرد حرفه اي و دلسوزانه نيروي انتظامي در حوزه هاي ماموريتي مختلف را موجب همگام شدن مردم با پليس دانست و ياد آورشد: مدارا با مردم و گشاده رويي در برخورد با ارباب رجوع، موجب عزت و افتخار نيروي انتظامي در جامعه مي شود.

وي هدف از برگزاري كميسيون کيفي سازي 110 را بررسي چالش ها و مشکلات اجرايي پليس استان در رابطه با تماس هاي 110 اعلام و بيان كرد: رسيدگي و ارائه و راهكار هاي مناسب براي حل مشکلات بايد با برنامه ريزي دقيق و منسجم صورت گيرد.

سپهوند افزود: توفيق در اجراي راهبرد جامعه محوري مستلزم حضور مشهود پليس در جامعه، اطلاع رساني به مردم، حمايت از بزه ديدگان و کمک به شکل گيري و ارتقاي مشارکت هاي پيشگيري از جرم است که تنها با مشارکت شهروندان تحقق مي يابد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به تأثير رفتار مودبانه پليس با مردم در ارتقاء امنيت اجتماعي و ايجاد امنيت پايدار در جامعه خاطر نشان کرد: برخورد خوب و مودبانه با مردم نقش ارزنده اي در جلب مشارکت هاي مردمي و حفظ امنيت در جامعه دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *