ارتقاء اعتماد اجتماعی با استفاده از ساز و کارهای فرهنگی و اجتماعی

فرمانده انتظامی استان – مازندران – استفاده از ساز و کارهای فرهنگی و اجتماعی را در ارتقاء اعتماد اجتماعی لازم و ضروری دانست و افزود: استفاده از این ساز و کارها، افزایش تعامل اجتماعی و حفظ نظم اجتماعی را در پی خواهد شد.

به گزارش سادس ، سردار”سید محمود میرفیضی” در گفت وگو اختصاصی با پایگاه خبری پلیس، با بیان این مطلب،گفت: پیشگیری اجتماعی از جرم دارای ابعاد مختلفی است و لذا یک جریان دو طرفه است به این معنا که هم نهادهای رسمی جامعه و هم مردم در آن نقش سازنده و تأثیرگذاری دارند.

وی با بیان اینکه پلیس امروز، پلیس جامعه محور است، افزود: در این رویکرد پلیس به دنبال جرم زدایی و پیشگیری از وقوع آن در جامعه با تعامل و مشارکت آحاد جامعه است.

فرمانده انتظامی مازندران، با بیان اینکه افزایش اعتماد اجتماعی و بالا بردن احساس امنیت با بهبود مولفه های سرمایه اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: ارتقاء اعتماد عمومی موجب افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی می شود.

وی مردم را بستر تعامل و روابط اجتماعی و کانون اصلی مفهوم سرمایه اجتماعی پلیس برشمرد و اظهار داشت: سرمایه اجتماعی پلیس باعث همبستگی ملی، توسعه پایدار، قانون‌گرایی، افزایش کنترل اجتماعی، احساس امنیت و مسئولیت در جامعه می شود.

سردار میرفیضی،تصریح کرد: استفاده از ساز و کارهای فرهنگی و اجتماعی، اعتماد اجتماعی را ارتقاء می بخشد و با استفاده از آن، علاوه بر گسترش تعاملات اجتماعی مؤثر و حفظ نظم اجتماعی می توان پیشگیری از وقوع جرایم را افزایش داد.

وی یکی دیگر از عواملی که موجب ارتقاء اعتماد اجتماعی می شود را کاهش آسیب پذیری روابط اجتماعی برشمرد و افزود: کاهش آسیب پذیری روابط اجتماعی، نقش مؤثری در بالا بردن اعتماد اجتماعی دارد.

میرفیضی،گفت:با برقراری ارتباط صحیح و هدفمند پلیس با مردم، سطح مشارکت‌های مردمی در تولید امنیت نیز ارتقاء یافته و اعتماد عمومی نیز افزایش می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود بر نقش بسیار مهم خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: حق‌السهم خانواده در تولید امنیت، نظارت بر فرزندان همراه با آموزش و تربیت اسلامی است.

وی تاکید کرد: خانواده، کوچکترین نهاد اجتماعی در جامعه است و کارکرد‌های صحیح این نهاد کوچک می‌تواند نقش بسزایی در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
سردار میرفیضی تعامل دو سویه مردم با پلیس را ایجاد امنیت پایدار در جامعه دانست و بیان داشت: امنیت یک تولید جمعی است و همه سازمان‌ها و نهادها بایستی به پلیس در تولید امنیت کمک کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *