ارتقاء مهارت ها و آمادگي عملياتي در کاهش آسيب پذيري ها موثر است

فرمانده مرزباني ناجا با تاکيد بر رصد دقيق فعاليت و اقدام ها در استان هاي مرزي، پيرامون راهبردهاي مرزباني گفت : ارتقاء مهارت ها و آمادگي عملياتي در کاهش آسيب پذيري ها موثر است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار “قاسم رضايي” در جلسه کارشناسان ناظرين ستادي مرزباني ناجا، نظارت را لازمه کار مديريت دانست و اظهار کرد: بهترين طرح ريزي و برنامه در کنار نظارت صحيح يک نتيجه گيري مثبت را در بردارد.
وي با اشاره به اينکه نظارت يک اصل است، افزود : نظارت يکي از اصول مهم مديريت و مکمل طرح ريزي و برنامه ريزي است.
فرمانده مرزباني تصريح کرد : نظارت صحيح و مستمر بايد به صورت يک فرهنگ شود ، برنامه ريزي و طرح ريزي بايد با نظارت يکي شود و کسي برنامه ريز و طراح خوبي خواهد بود که قبلا يک ناظر خبره بوده باشد.
فرمانده مرزباني ناجا، لازمه داشتن تشکيلاتي پويا را وجود يک سيستم نظارتي حرفه اي دانست و گفت : در صورت وجود چنين مجموعه اي هر کس در انجام وظيفه اش خوب عمل مي کند.
وي جنبه ديگر نظارت را يافتن نقاط ضعف و راهنمايي زير مجموعه در رفع آنها دانست و افزود : ناظر بايد همانند يک آيينه شفاف و دقيق مشکلات و نقاط ضعف زير مجموعه را به آنها اعلام و آنها را براي تقويت اين نقاط ياري کند.
اين مقام ارشد انتظامي، بر انعکاس دقيق وضعيت مجموعه در بازرسي هاي ستادي تاکيد و عنوان کرد : بازرس يعني امين و هر آنچه را نظارت مي کند بايد بدون کاستي و شفاف منعکس نمايد.
سردار رضايي تصريح کرد: بازرس مجرب سه خط و محور  دارد که نقطه عطف اين محورها، نتيجه را روشن مي کند، خط اول؛ اسناد و مدارک و خط دوم؛ شفاف سازي و نهايتا ؛ تجزيه و تحليل است که خوب عمل کردن و به ترتيب اجرا کردن هر محور  باعث يک نتيجه روشن و شفاف براي مجموعه مي شود.
وي در پايان با تاکيد بر لزوم توجه بازرسان ستاد مرزباني بر رصد دقيق فعاليت هاي انجام شده در استان هاي مرزي در سه حوزه راهبردهاي مرزباني ، گفت : ارتقاء آمادگي عملياتي و تعاملات، کاهش آسيب پذيري بايد به صورت ميداني مورد ارزيابي و نظارت قرار گيرد و هر چه ارتقاء عملياتي در مرزها افزايش يابد در نقطه مقابل آن آسيب پذيري ها کاهش پيدا مي کند.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *