خانم دکتر قلابي پس از 10 سال به دام افتاد / تعطيلي مطب غير مجاز در تهرانپارس

زن جواني که با جعل عنوان پزشکي اقدام به داير کردن مطب پزشکي و انجام عمل جراحي کاشت مو در منطقه تهرانپارس مي کرد، توسط پليس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، 12 مردادماه فردي با مراجعه به دادسراي ويژه جرايم پزشکي و طرح شکايتي عنوان داشت که خانمي با داير کردن مطب پزشکي در منطقه تهرانپارس اقدام به انجام عمل جراحي کاشت مو جعل عنوان پزشکي براي وي کرده اما در ادامه متوجه شده است که اين خانم فاقد هرگونه تخصص لازم در اين خصوص است.

پرونده در اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ:

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع “جعل عنوان پزشکي و مداخله در امور پزشکي” ، پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 19 تهران جهت رسيدگي در اختيار اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکي پرونده:

شاکي پرونده پس از حضور در اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت :چندي پيش و از طريق يکي از بستگان با خانم دکتر ” ليلا . ن ” آشنا شدم ؛ بنا بر اظهارات بستگان ( شخص معرفي کننده ) ، اين خانم در زمينه کاشت مو و ابرو داراي چندين سال سابقه کاري است . با اطمينان به سخنان بستگان خود ، به مطب خانم دکتر در منطقه فلکه چهارم تهرانپارس رفته و طي چندين جلسه معاينه و انجام عمل جراحي ، وي اقدام به کاشت مو برايم نمود و در ازاي آن نيز مبلغ چهار ميليون تومان پول دريافت کرد.

شاکي پرونده در خصوص علت شکايت خود به کارآگاهان گفت : در مورخه 10/05/1395 ، جهت برداشتن بخيه هاي جراحي به مطب خانم دکتر رفته بودم که متوجه شدم وي در مسافرت به سر مي برد ؛ با مراجعه به يک متخصص پوست و مو ، قصد برداشتن بخيه هاي روي سر خود را داشتم که در آنجا پزشک متخصص در خصوص نحوه انجام عمل جراحي و کاشت موهايم از من سؤالاتي کرد ؛ زمانيکه علت سؤالات را جويا شدم ، او اظهار داشت که نحوه کاشت موهاي بنده کاملا غير تخصصي ، غير حرفه اي و به احتمال بسيار زياد توسط شخصي غيرمتخصص انجام شده است ؛ با اطلاع از اين موضوع تصميم به پيگيري موضوع گرفتم و با راهنمايي و مشاوره دوستانم به دادسراي ويژه جرايم پزشکي مراجعه کردم.

تحقيقات پليسي:

با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان اداره سيزدهم با مراجعه به مطب پزشکي در فلکه چهارم تهرانپارس به تحقيق از خانم “ليلا . ن” ( 46 ساله ) پرداخته و اطلاع پيدا کردند که اين خانم فاقد هرگونه تحصيلات عاليه دانشگاهي در رشته پزشکي است و صرفا داراي مدارک کارشناسي در رشته تکنسين بيهوشي اتاق عمل بوده و با همين عنوان نيز در يکي از بيمارستان هاي تهران مشغول به کار است.

در بازرسي از مطب وي کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که اين شخص تحت عنوان جراحي کاشت مو و ابرو اقدام به پيش بيني يک اتاق عمل با تجهيزات کامل در داخل مطب خود کرده اما در خصوص فعاليت هاي پزشکي خود قادر به ارائه مدارک تحصيلي مربوطه در رشته پزشکي مربوطه و همچنين مجوز رسمي از وزارت بهداشت و درمان در خصوص داير کردن مطب پزشکي نشد ؛ لذا با هماهنگي مقام قضائي ، متهم دستگير و جهت ادامه تحقيقات به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش عنوان کرد که نزديک به 10 سال است که در زمينه کاشت مو و ابرو فعاليت داشته و اين کار را به صورت تجربي فرا گرفته و از حدود سه سال پيش نيز که بنا بر مصوبه وزارت بهداشت و درمان انجام عمل جراحي کاشت مو و ابرو مي بايست توسط متخصص مربوطه انجام شود ، وي همچنان به صورت غيرقانوني به فعاليت خود ادامه داده است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ” ذاکر استقامتي ” ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : در ادامه رسيدگي به پرونده و برابر اعلام نظريه رسمي وزارت بهداشت و درمان مشخص شد که هرگونه فعاليت متهم پرونده در خصوص داير کردن مطب پزشکي و انجام اقدامات پزشکي در زمينه کاشت و ترميم مو و ابرو از سوي وي کاملا غيرقانوني بوده است ؛ همچنين در بررسي سوابق متهم مشخص شد که او داراي سابقه محکوميت در دادسراي ويژه جرايم پزشکي بوده و در پرونده اي جداگانه ، برابر حکم صادر از سوي مرجع قضائي به پرداخت ديه محکوم شده است.

سرهنگ استقامتي ، درتصريح کرد:با توجه به اعتراف صريح متهم در خصوص فعاليت غيرقانوني در منطقه فلکه چهارم تهرانپارس و شناسايي تعدادي از شکات پرونده ، قرار قانوني از سوي مقام قضائي صادر و تحقيقات جهت شناسايي ساير شکات و جرايم ارتکابي متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *