کانال تلگرامی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان شد

شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری اینترنتی با سوءاستفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در فضای سایبری خبر داد.

به گزارش سادس ، سرهنگ جواد جهانشیری در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با حضور در میز خبر پلیس، با اشاره به جزئیات این پرونده، عنوان کرد: با توجه به ارجاع شکایت زنی به پلیس فتا رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: این فرد در کانالی تلگرامی عضو شده و با توجه به تبلیغات و حراجی که از تمام برندهای لباس و زیورآلات به نمایش گذاشته شده مبلغ ۱۱۰ هزار تومان خرید اینترنتی انجام داده، اما با گذشت کمتر از یک ساعت دیگر از کانال تلگرام خبری نبود و کالایی به دست این زن نرسیده است.

جهانشیری با بیان اینکه با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان اقدامات خود را آغاز و طی بررسی‌های صورت گرفته دو متهم در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: متهمان دستگیر شده که زوج جوان ۲۳ و ۲۴ ساله بودند در مواجه با ادله فنی به سه فقره دیگر کلاهبرداری اعتراف کردند.

وی یادآور شد: تحقیقات بیشتر در رابطه با تعداد و میزان دقیق کلاهبرداری صورت گرفته ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در توصیه به شهروندان، اظهار کرد: تبلیغات و خرید در شبکه‌های اجتماعی مانند خریدهای اینترنتی نیاز به دقت عمل بیشتری دارد بنابراین فقط با دیدن یک تبلیغ نمی‌توان اصالت کالا را اثبات کرد و در خریدهای شبکه‌ای وجه را پایان معامله و حضوری واریز کنند.

جهانشیری تصریح کرد: افراد در صورت وجود موارد مشابه از این نوع کلاهبرداری می‌توانند به پلیس فتا برای ادامه دادخواهی مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *