قوامی: آتش‌نشانان قربانی بی‌مسئولیتی مسئولان شدند


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو قربانی بی‌مسئولیتی مسئولان و ناکارآمدی مدیریت شدند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش سادس، هادی قوامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره آتش‌سوزی و فرو ریزش ساختمان پلاسکو درباره این گزارش، گفت: آتش‌نشانان به دلیل بی‌تدبیری برخی از دستگاه‌ها جان‌شان را از دست دادند که لازم بود در این گزارش به این موضوع به صورت دقیق توجه می‌شد.

وی با بیان اینکه در تهران حداقل ۱۰۰ ساختمان همچون پلاسکو داریم، گفت: باید قبل از بروز اتفاقی نکات ایمنی را در خصوص این ساختمان‌ها رعایت کرد نه اینکه بعد از وقوع واقعه به دنبال نوشتن گزارش‌های این‌چنینی باشیم روندی که متاسفانه در کشور وجود دارد و تنها بعد از رخ دادن اتفاق به دنبال راه‌حل هستید. این موضوع باعث شده که در اتفاقاتی همچون پلاسکو، حادثه قطار مشهد ـ تبریز و یا بروز سیل و زلزله شاهد تلفات جانی و خسارات مالی بسیاری باشیم.

قوامی با تاکید بر لزوم تجهیز وسیع زیرساخت‌ها، گفت: در این خصوص ضعف ساختاری جدی و کلی وجود دارد که انتظار می‌رفت در این گزارش به آن توجه می‌شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه باید موضوعات سیاسی را از تخصصی جدا کرد، گفت: باید حرکت‌ها در کشور بر مبنای تجربه، تخصص، شایستگی و کارآمدی باشد نه اینکه تمامی مسئولیت‌ها سیاسی تلقی شود، روندی که نتیجه آن به نتیجه نرسیدن بسیاری از کارها می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آیا خانواده ۱۶ شهید آتش‌نشان در حادثه پلاسکو تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته‌اند؟ گفت: این آتش‌نشانان جان‌شان را به دلیل بی‌مسئولیتی مسئولانی از دست دادند که نتوانستند از عهده مسئولیت‌شان در مدیریت شهری، مدیریت بحران و مواجهه با بحران در کشور به خوبی برآیند.

قوامی به حادثه تروریستی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در حادثه تروریستی مجلس نیز ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند که اگر دستگاه متولی به درستی مسئولیتش را انجام می‌داد و تجهیزات مدیریت بحران وجود داشت این اتفاق تلخ در خانه ملت رخ نمی‌داد.

وی در پایان و در جمع‌بندی گفت که باید حوادثی همچون پلاسکو به صورت دقیق آسیب‌شناسی شود و کار به شایستگان و کارشناسان امر سپرده شود تا از بروز حوادث این‌چنینی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *