گل‌محمدی: چک بهنام پیشرو پاس نشود، شاید مالک نفت تغییر کند


نفت تهران پرسپولیس مجتبی حق دوست

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران می‌گوید شرکت بهنام پیشرو کیش پرداختی به سازمان امور مالیاتی نداشته ولی اقداماتی صورت گرفته که از نظر آن‌ها مشکل مالیاتی این باشگاه حل شده است.

رضا گل‌محمدی در گفت‌وگو با سادس، درباره اقدامات شرکت بهنام پیشرو کیش برای پرداخت بدهی مالیاتی باشگاه نفت تهران اظهار کرد: پرداخت بدهی مالیاتی باشگاه نفت به این شکل است که اداره مالیات به شرکت بهنام پیشرو اجازه داده ظرف سه ماه، مالیات باشگاه را پرداخت کند. البته هنوز پولی برای بدهی مالیاتی باشگاه نفت از طرف بهنام پیشرو کیش به حساب سازمان امور مالیاتی واریز نشده است. قرار شده که اداره مالیات تا آذر ماه مالیات‌های عقب افتاده باشگاه نفت را محاسبه کند و پس از کسر مقدار مالیاتی که برعهده وزارت نفت است، باقی آن را از شرکت بهنام پیشرو کیش وصول کند. در همین راستا شرکت بهنام پیشرو کیش مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چک معتبر بانکی برای ۳۱ آذر ماه به سازمان امور مالیاتی داده تا پس از اتمام محاسبات این سازمان، آن مقدار بدهی مالیاتی را که بر گردن شرکت بهنام پیشرو کیش است از این چک وصول کند.

او با بیان این که تمام مراحل انجام شده توسط شرکت بهنام پیشرو کیش در سازمان امور مالیاتی به اداره کل تربیت بدنی استان تهران نامه زده شده است، افزود: تاکنون از نظر ما مشکل مالیاتی باشگاه نفت حل شده است. همچنین آن‌ها ۱۰ درصد از حق و حقوق بازیکنانشان را پرداخت کرده‌اند. با این اوصاف ما اساس انتقال سهام باشگاه نفت به شرکت بهنام پیشرو کیش را درست می‌دانیم و این را هم به وزارت نفت اعلام می‌کنیم. در حال حاضر قرار است اسناد مالیاتی مربوط به باشگاه نفت بررسی شود چون بخشی از این بدهی مربوط به سال ۹۱ است که بر عهده وزارت نفت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این سوال که اگر چک بهنام پیشرو کیش برای آذر ماه برگشت بخورد چه اتفاقی می‌افتد، تاکید کرد: اگر تعهدات این‌ چنینی استقلال و پرسپولیس عملی نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ قانون می‌گوید که فعالیت‌های این باشگاه‌ها تعلیق می‌شود. در صورت پاس نشدن چک بهنام پیشرو،‌ همین اتفاق هم برای باشگاه نفت رخ می‌دهد. آن زمان است که ما و وزارت نفت باید راجع به آینده این باشگاه تصمیم‌گیری کنیم و احتمال این وجود دارد که مالکیت باشگاه نفت از شرکت بهنام پیشرو کیش گرفته شود.

گل‌محمدی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اهلیت دو شرکت تهران کار رسا و فراورده‌های نفتی پارس طلاییه بررسی شده تا در صورت نیاز امتیاز باشگاه نفت به این دو شرکت منتقل شود، تصریح کرد: اگر موضوع پرداخت بدهی مالیاتی عملی نمی‌شد آن زمان من به عنوان مسئول کمیسیون ماده پنج به این موضوع رسیدگی می‌کردم. در حال حاضر چون بهنام پیشرو کیش به تعهداتش عمل کرده بنابراین تقاضای انتقال باشگاه به شرکت دیگری را قبول نمی‌کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *