بانک شهر پیشرو در طرح های مشتری مداری

به نظر می رسد در جمع بانک ها و موسسات مالی فعال در کشور، بانک شهر علیرغم سابقه نه چندان طولانی اما به مدد مدیریت موفق و خرد جمعی در اکثر عرصه ها خصوصاً در حوزه تلاش برای جلب رضایت مشتریان که در سایه توسعه خدمات ابتکاری محقق شده گوی سبقت را از رقبا ربوده است.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد میزان سنجش رضایت مندی مشتریان از خدمات یک بنگاه ، غالباً در دو بخش سهولت در دسترسی و کیفیت خدمات متمرکز است. بانک شهر که از ابتدای فعالیت خود به ویژه از یکی دو سال اخیر راهبرد توسعه و کیفی سازی خدمات را به طور جدی در دستور کار قرار داده است به گواه قرائن و شواهد کارنامه قابل قبولی ارائه نموده که راه اندازی پیشخوان های شهر نت ، موبایل بانک، تلاش در جهت توزیع کارت اعتباری بین المللی و ده ها طرح های مشابه دیگر از جمله این اقدامات است که همگی دلالت بر سیاست مشتری مدارانه این بانک دارد.

در دنیای امروز که زمان نقش اساسی در فرایند زندگی و کسب و کار شهروندان دارد و همه تلاش می کنند در حداقل زمان، بهترین خدمات را دریافت کنند بانک شهر با درک درست این مهم، بخش عمده ای از توان مدیریتی خود را در تولید طرح های ابتکاری در راستای اجرای همین راهبرد صرف نموده که تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

نقش موثر و غیر قابل انکار این بانک در توسعه زیر ساخت های شهری مانند حمل و نقل عمومی که مورد توجه و تحسین برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است ، طرح بانکیار الکترونیک و دهها نمونه از این دست طرح ها صحت آنچه را که عنوان شد تأیید می کند و لذا امروز شاهد هستیم بانک مذکور به جایگاهی رسیده که گوئی بانکی است با سابقه چند ده ساله.

البته نیروی انسانی و میزان تعلق سازمانی آنها به مجموعه ای که در آن شاغل هستند در به ثمر رسیدن و تحقق طرح های مشتری مداری نیز بسیار حائز اهمیت است. اقدامات بانک شهر در این عرصه هم با موفقیت همراه بوده زیرا عمده نیروهای شعب این بانک که در مواجهه مستقیم با سپرده گذاران و دیگر مشتریان هستند از ماهیت و حساسیت شغل خود به خوبی آگاه هستند و لذا غالب مراجعین به شعب این بانک با لبخند رضایت محل را ترک می کنند.

النهایه اینکه موفقیت بانک شهر در عرصه مشتری مداری می تواند الگوی مناسبی برای سایر بانک ها و موسسات پولی باشد که برغم تلاش های زیاد، دستاورد موفقی ندارند.

عبداله زاده
سردبیر رویکرد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *