آمریکایی ها به «کلینتون» و «ترامپ» به یک اندازه بی اعتمادند

نظرسنجی ها نشان می دهد که اگرچه نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بر رقیب جمهوریخواه خود برتری دارد، مردم به هر دوی آنها به دیده شک و بی اعتمادی می نگرند.

به گزارش سادس به نقل ازمهر، نظرسنجی که از سوی خبرگزاری فاکس نیوز صورت گرفت نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، هر دو غیر قابل اعتماد هستند و صداقت ندارند.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۶۲ درصد از رای دهندگان احتمالی به کلینتون از لحاظ صداقت نمره منفی می دهند حال آنکه این رقم برای ترامپ ۶۰ درصد است.

از سوی دیگر نظرسنجی فاکس نیوز، کلینتون را با ۱۰ پله اختلاف در رتبه ای بهتر از ترامپ در جدول رقابت انتخاباتی جای می دهد حال آنکه در نظرسنجی که خبرگزاری «رویترز» دیروز چهارشنبه منتشر کرد، برتری کلینتون نسبت به رقیب جمهوریخواه تنها ۸ درصد بود.

در نظرسنجی «سی بی اس نیوز» نیز کلینتون به نسبت آراء ۴۶ به ۳۹ از ترامپ پیش است حال آنکه همین خبرگزاری یک هفته پیش به دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه امتیاز مساوی ۴۲ درصد را داده بود.

از ماه میلادی می تاکنون، محبوبیت کلینتون نسبت به ترامپ اگرچه درگیر نوسان بوده، همواره با برتری نسبی همراه بوده است.

یکی از دلایل برتری کلینتون در مقایسه با ترامپ، گزافه گویی ها و بد زبانی های رقیب جمهوریخواه نسبت به اقلیت های مذهبی و نژادی عنوان می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *