16 مرداد آغاز ثبت نام اربعين در سامانه سماح/کنسولگري هاي عراق براي صدور ويزا به 20 دفتر افزايش يافت

غلامرضا مميز در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: با رايزني هاي انجام شده با مقامات عراقي امسال تعداد اين دفاتر از 15 دفتر به 20 دفتر در سراسر کشور افزايش يافته است.

وي بيان داشت: امسال براي ساماندهي بهتر زائران اربعين حسيني ثبت نام در سامانه سماح چهار ماه زودتر از سال گذشته آغاز مي شود و زائران مي توانند 16 مرداد ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مميز با بيان اينکه از ابتداي شهريورماه نيز در استانهاي تهران، خراسان رضوي، خوزستان و کرمانشاه ويزا براي زائران صادر مي شود، افزود: زائران اربعين حسيني مي توانند از اول مهرماه در 20 دفتر کنسولگري مستقر در نقاط مختلف کشور نسبت به صدور رواديد اقدام کنند.

مدير حج و زيارت استان ايلام افزود: در اربعين حسيني امسال هيچ اعزامي خارج از سايت سماح صورت نمي گيرد و رواديد تنها براي کساني صادر مي شود که در اين سامانه ثبت نام کرده باشند.

مميز همچنين به رفع مشکل تهيه ارز براي زائران اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به برنامه ريزي ها و همکاري هاي صورت گرفته براي صدور ويزا معادل هزينه ريالي از طريق همين سامانه از حساب ثبت نام کننده کم مي شود.

وي افزود: پيش بيني مي شود امسال حدود دو ميليون زائر براي شرکت در آيين اربعين حسيني به عتبات عاليات و کربلاي معلي مشرف شوند که براساس آمار سالهاي قبل دور از انتظار نيست که بيشترين تعداد زائر از طريق مرز بين المللي مهران به عراق عزيمت کنند.
وي تاکيد کرد: به طور ميانگين روزانه 40 کاروان زيارتي از طريق مرز بين المللي مهران به عتبات عاليات عراق اعزام مي شوند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *