ضرورت ارتقای سطح همکاری ایران و عراق در مبارزه با قاچاق موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در دیدار با همتای عراقی خود بر ضرورت ارتقاء سطح تبادل اطلاعات عملیاتی و انتقال تجارب پلیس دو کشور در حوزه مبارزه با موادمخدر تاکید کرد.

به گزارش سادس، سردار ایرج کاکاوند، در حاشیه شصت و هفتمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد که در وین برگزار شد، با سرلشکر زرکانی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این دیدار به تشریح اقدامات و فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان در مقابله با قاچاق موادمخدر پرداخت و گفت: سطح همکاری‌های دو کشور ایران و عراق به خصوص در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر رضایت بخش است و باید این سطح را از طریق تبادل اطلاعات عملیاتی و انتقال تجارب موفق ارتقا دهیم.

انجام برنامه‌ریزی مشترک و نیز تعامل و هم افزایی هر چه بیشتر به منظور تسهیل شرایط اعزام زائران، به ویژه در ایام اربعین حسینی(ع)، از دیگر محور مذاکرات طرفین بود.

سرلشکر زرکانی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عراق نیز در ادامه ضمن اشاره به روابط حسنه دو کشور در همه ابعاد، از همکاری‌های رو به گسترش پلیس مبارزه با موادمخدر دو کشور اظهار خرسندی کرد و ضمن دعوت از طرف ایرانی برای شرکت در نشست منطقه‌ای در عراق در آینده نزدیک، دستاوردهای همکاری های دوجانبه در چند سال اخیرا را موفق ارزیابی کرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فراجا، در این نشست راه‌های مقابله با تجارت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر، به خصوص در مرزهای مشترک ایران و عراق و نیز راه‌های ارتقاء تبادل اطلاعات عملیاتی به موقع بین پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. در پایان این دیدار نیز رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از همتای عراقی خود برای سفر به تهران و بازدید از اقدامات کشورمان در زمینه مبارزه با مواد مخدر، دعوت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *