۲ فوتی و ۱۷۸ مصدوم تصادفت جاده‌ای سمنان در ۵ روز اخیر

سادس/سمنان مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: متاسفانه در ۵ روز نخست طرح نوروزی۱۴۰۳ در محورهای این استان، دو فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در بیمارستان داشته‌ایم.

کارن یحیائی ۲۹ اسفندماه اظهار کرد: پس از گذشت پنج روز از طرح نوروزی تا صبح امروز بیش از ۱۲هزار نفر مراجعه به بیمارستان های تحت پوشش داشته‌ایم که ۱۱ هزار و ۶۹۸ مورد به صورت سرپایی و یک هزار و ۲۱۷نفر نیز بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ مورد از بستری‌ها مربوط به سوانح ترافیکی این پنج روز بودند تصریح کرد: خوشبختانه طی این پنج روز آغازی طرح هیچ مورد فوتی در سر صحنه تصادف سوانح رانندگی استان نداشتیم اما متاسفانه دو نفر در بیمارستان ها بدلیل شدید بودن آسیب‌ها فوت شده‌اند.

مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۸۱۵ مورد از بیماران مراجعه کننده غیرتصادفی بودند ادامه داد: ۲۲ مورد فوتی در موارد غیرتصادفی در این پنج روز در بیمارستان‌های تحت پوشش و تابعه گزارش شده است.

یحیائی از انجام ۶۱۹ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ در این پنج روزه خبر داد و افزود: ۳۸۲ مورد از این ماموریت‌ها در حوزه شهری و ۲۳۷مورد در حوزه جاده‌ای بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۱۲۴ ماموریت از ماموریت‌های اورژانس در این پنج روزه مربوط به تصادفات بوده است، گفت: ۴۹۵ ماموریت غیرترافیکی نیز توسط همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی طی این چند روز انجام شده است.

وی آمار کل مصدومان و بیماران این پنج روزه را ۶۲۲ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۷۸ مورد از این مصدومان مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

یحیائی خاطر نشان کرد: در این پنج روز ۶۳ مورد تولد نیز در بیمارستان‌ها ثبت شده است.

وی گفت: در حوزه بهداشتی نیز گروه‌های بازرسی سیار به بازدید از اماکن عمومی و مراکز عرضه تغذیه و خدمات به مسافران می‌پردازند و تاکنون ۵۱۲ مورد بازدید انجام شده و هفت منخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح نمود: سامانه تلفنی ۱۹۰ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف‌های بهداشتی و سایر موارد مربوط به حوزه سلامت هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *