«موتا پائز» روحیه‌ای جنگنده و ذهنی برنده دارد

«موتا پائز» روحیه‌ای جنگنده و ذهنی برنده دارد

سادس/کرمانشاه سرپرست فدراسیون والیبال در خصوص انتخاب سرمربی فرانسوی – برزیلی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: موتا پائز روحیه‌ای بسیار جنگنده و ذهنی برنده دارد و این به تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه راه کسب سهمیه المیپک کمک می‌کند.

به گزارش سادس، وحید مرادی، امروز(۲۲ اسفند) در مجمع انتخابات ریاست هیات والیبال استان کرمانشاه، با اشاره به جایگاه خوب والیبال ایران در دنیا، اظهار کرد: امروز والیبال تنها رشته گروهی در کشورمان است که در سطح جهانی مطرح شده است. 

وی با بیان اینکه مردان والیبالیست ایرانی از بهترین‌های این رشته در دنیا هستند، افزود: در رده سنی جوانان زیر ۲۱ سال ایران امسال توانست بدون شکست قهرمان جهان شود. در رده سنی نوجوانان زیر ۱۹ سال هم نایب قهرمانی جهان و در رده سنی زیر ۱۶ سال نیز قهرمانی آسیا و آسیای مرکزی را داریم. 

سرپرست فدراسیون والیبال تصریح کرد: به اذعان بزرگان والیبال دنیا، والیبال ایران از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است، کما اینکه در رده های سنی مختلف هم آن را نشان داده ایم. البته در بخش بانوان توفیقات چندانی نداشته ایم، هرچند که بصورت بالقوه ظرفیت های فوق العاده ای هم در این بخش داریم که متاسفانه پاره ای از عوامل باعث شده تا نمایان نشود. 

وی در ادامه به سقوط تیم ملی مردان کشورمان در رده سنی بزرگسالان به رده پانزدهم دنیا هم اشاره کرد و گفت: علیرغم سقوط تیم ملی مردان کشورمان از رده ۱۰ به رده ۱۵ دنیا، هنوز این تیم جزو بهترین های دنیاست و باید به آن ببالیم. متاسفانه انتخاب غلط و پاره ای مسائل دیگر باعث شد تا سال گذشته در لیگ ملت ها و انتخابی المپیک نتایج خوبی نگیریم. 

مرادی با اشاره به انتخاب موتا پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران و شرایط کنونی تیم ملی، عنوان کرد: برخی از کارشناسان معتقدند که تیم ملی کشورمان برای کسب سهمیه المپیک شانسی ندارد، چرا که از مجموع ۱۲ بازی پیش روی خود باید در ۹ بازی برنده شویم تا بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم، لذا تلاش کردیم تا پیش از اینکه مسابقات شروع شود و دستمان را بالا ببریم و بگوییم که باخته ایم، برای شاد کردن دل مردم، در انتخاب سرمربی تیم ملی دقت کنیم. 

وی تاکید کرد: سعی کردیم حتی اگر شانس اندکی هم برای کسب سهمیه المپیک داشته باشیم، روی آن حساب باز کنیم تا در آینده بدهکار وجدان خود نباشیم و پاسخ روشنی به افکار عمومی بدهیم که ما همه تلاش خود را کردیم. از طرفی حتی اگر نتیجه هم نگیریم، تلاش می کنیم جایگاه ما در جهان بهتر شود. 

سرپرست فدارسیون  والیبال تصریح کرد: برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال شخصا با حدود ۲۰ مربی مذاکره و رایزنی کردم که در بین آنها اسامی بزرگی هم وجود داشت، در نهایت به آقای پائز رسیدیم و ایشان که روحیه ای بسیار جنگنده و ذهن برنده ای دارد، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. 

وی تاکید کرد: اکنون همه باید از این سرمربی حمایت کنیم. اگر او نیز ببیند که ما پشت والیبال کشورمان هستیم، با روحیه بیشتری کار خواهد کرد. 

مرادی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم بهره گیری والیبال کرمانشاه از ظرفیت بخش خصوصی برای تیمداری در لیگ های کشور، اظهار کرد: کل اعتباراتی که فدراسیون امسال از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان گرفته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده، درحالیکه ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم. رایزنی های زیادی را با بخش خصوصی و سرمایه گذاران داشته ایم و از آنها اعتبار گرفته ایم و این اقدام باید در کرمانشاه هم صورت گیرد. 

وی در ادامه به شرایط فیزیکی مناسب جوانان کرمانشاهی برای رشته والیبال اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه با چند استان همجوار آن از نظر فیزیکی برای رشته ای همچون والیبال سرآمد هستند و بسیاری از جوانان آن قامت بلندی دارند، بنابراین باید برنامه های استعدادیابی به خوبی پیش برود تا نخبه های جدیدی کشف شوند. 

وی در ادامه به حضور ۲۹ ورزشکار کرمانشاهی در لیگ های مختلف والیبال کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این ظرفیت خوب در کرمانشاه وجود دارد، اما متاسفانه به دلیل نبود یک تیم نه در لیگ برتر و نه حتی در لیگ دسته اول، والیبالیست های کرمانشاهی باید برای استانهای دیگر مسابقه بدهند. 

مرادی تاکید کرد: رئیس جدید هیات والیبال این استان باید به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند و با جذب اسپانسر مانع از خروج والیبالیست های کرمانشاهی از استان شود، چراکه در حال حاضر کارخانجات زیادی در استان وجود دارد که می توان از کمک آنها به والیبال استفاده کرد. 

وی در ادامه با تبریک انتخاب بهمن بوچانی به عنوان رئیس جدید هیات والیبال استان کرمانشاه، تصریح کرد: همه باید برای رشد والیبال استان به رییس جدید هیات کمک کنند و اگر عاشق والیبال هستند، تلاش خود را روی این رشته معطوف کنند. 

به گزارش سادس، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز به پیشینه خوب والیبال کرمانشاه اشاره کرد و گفت: همه بزرگان این رشته در استان از گذشته کار کرده اند تا والیبال کرمانشاه رشد کند، لذا از هیات جدید استان هم انتظار داریم با کمک گرفتن از تجربیات و دیدگاه های پیشکسوتان و قهرمانان این رشته برای رشد و حرکت رو به جلوی آن کار کند. 

وی تاکید کرد: هیات جدید والیبال استان همچنین باید در بحث آموزش های مربیگری و داوری، ارتقاء دانش فنی مربیان، استعدادیابی، همگانی کردن و توجه به شهرستان ها هم برنامه های مدونی داشته باشد. 

در پایان این مجمع بهمن بوچانی با کسب اکثریت آراء به عنوان رئیس جدید هیات والیبال استان کرمانشاه انتخاب شد. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *