برگزاری جشن کوچ عشایر استان تهران پس از ۵ سال وقفه در اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر امور عشایر استان تهران از برگزاری جشن کوچ عشایر با هدف معرفی جامعه عشایری استان تهران به مردم کشور خبر داد.

فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با سادس، در تشریح روند برگزاری جشن کوچ عشایر استان تهران پس از ۵ سال وقفه در اردیبهشت سال آینده، گفت: جامعه عشایری استان تهران رنگین کمانی از جامعه عشایری سراسر کشور است و برگزاری این جشن می‌تواند به معرفی عشایر استان تهران به مردم کشور کمک کند.

وی افزود: جامعه عشایر استان تهران از حدود ۴۰۰ سال پیش در سطح استان مشغول زندگی و کار تولیدی هستند که این جامعه تولید کننده با داشتن ۷۰۰ هزار رأس دام سبک از تولید کنندگان گوشت قرمز استان محسوب می شوند.

ذبیحی ادامه داد: برگزاری جشن کوچ به معرفی فرهنگ، آیین و تلاش‌های جامعه عشایری استان تهران کمک می‌کند، به همین منظور امسال بنا داریم در آغاز فصل کوچ عشایر به سمت مناطق ییلاقی و بالعکس جشن کوچ برگزار شود.

مدیر امور عشایر استان تهران تأکید کرد: جشن کوچ عشایر استان تهران قطعا با همکاری فرمانداران شهرستان های دماوند، پردیس، فیروزکوه و همچنین ورامین و پاکدشت برگزار خواهد شد و عشایر استان تهران دارای چهار ایل به همراه ۲۷ طایفه هستند که حدود ۱۰۰ روز در مراتع ییلاقی در زیر سیاه چادرهای عشایری زندگی می‌کنند.

ذبیحی افزود: قطعا برگزاری جشن کوچ به معرفی ظرفیت های این جامعه کمک می کند و می تواند فرصتی را نیز برای شناخت بیشتر عشایر استان تهران و تعامل آنها بر دیگر اقشار جامعه فراهم کند؛ لذا تلاش خواهیم کرد جشن کوچ عشایر استان تهران در اردیبهشت سال آینده و همزمان با آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی هرچه گسترده تر برگزار شود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *