وظیفه جدید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای اطلاع رسانی نحوه محاسبه عوارض تا پایان بهمن

رئیس شورای عالی استان‌ها، در نامه‌ای خطاب به رؤسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرد که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کلیه عناوین و نحوه محاسبه عوارض را پس از طی مراحل قانونی حداکثر تا پایان بهمن برای اجراء در سال بعد به اطلاع عموم برسانند.

به گزارش سادس، بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، متن نامه شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها، به شرح زیر است:

« با سلام و احترام

همان طور که استحضار دارید در اجرای بند الف تبصره (۱) ماده (۲) قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مصوب (١٤٠۱/۰۴/۰۱) عناوین عوارض و بهای خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و ترتیبات وصول آن پس از تأیید شورای عالی استان‌ها از سوی وزیر محترم کشور طی نامه شماره ۲۰۲۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ابلاغ شده است. همچنین تبصره (۳) قانون موصوف، بیان می‌کند که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند کلیه عناوین و نحوه محاسبه عوارض را پس از طی مراحل قانونی حداکثر تا پایان بهمن ماه برای اجراء در سال بعد به اطلاع عموم برسانند.

در همین راستا و با توجه به محدودیت زمان و همچنین لزوم رعایت مفاد دستور العمل ابلاغی و ملاک عمل در سال ١٤٠٣، خواهشمند است، مراتب را با قید فوریت به اطلاع شوراهای اسلامی تابعه آن استان برسانید.

همچنین لازم به ذکر است. که به استناد جزء (الف) تبصره (۱) ماده (۲) قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وضع هرگونه عوارض به غیر از موارد اعلام شده ممنوع است و مشمول یکی از مجازات‌های تعزیری درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۰۲/۰۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *