باخ: در مورد المپیکی شدن ووشو تصمیم می‌گیریم

باخ: در مورد المپیکی شدن ووشو تصمیم می‌گیریم

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد پس از حضور رسمی ووشو در المپیک ۲۰۲۶ جوانان، در مورد المپیکی شدن این رشته تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به گزارش سادس و به نقل از شینهوا، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که که حضور ووشو در مسابقات بین‌المللی و شناخته شدنش در عرصه‌ جهانی، نقش پررنگی در المپیکی شدن این رشته دارد.

طبق اعلام توماس باخ، ووشو در المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار به عنوان یک رشته رزمی و مدال آور گنجانده شده است، در حالی که ووشو در المپیک جوانان ۲۰۱۴ نانجینگ، تنها به عنوان یک برنامه فرهنگی و آموزشی حضور داشت.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ادامه داد: خوشحالیم که ووشو را در برنامه رسمی المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار قرار می‌دهیم. ارزش و اشتیاق زیادی در سنگال، کشور میزبان بازی‌های المپیک جوانان برای این رشته ورزشی وجود دارد.

باخ افزود: ووشو پس از اولین حضور خود در المپیک داکار، مبنای محکمی برای ارزیابی خواهد داشت. باید منتظر بمانیم و سطح به رسمیت شناختن و مشارکت بین‌المللی و عملکرد کلی مسابقات را مشاهده کنیم. پس از این تحلیل، در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که در مورد حضور ووشو در برنامه المپیک آینده تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *