قمری: پیش بینی من کسب ۸ مدال در قهرمانی آسیا پیست بود/ رکابزنان کم نگذاشتند


خسرو قمري

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: پیش بینی من کسب ۸ مدال در مسابقات قهرمانی آسیا بود این حال رکابزنان به ویژه در بخش سرعت عملکرد خوبی داشتند و کم نگذاشتند.

خسرو قمری در گفت و گو با سادس درباره نتایج مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا پیست بیان کرد: پیش بینی من کسب ۷-۸ مدال بود . در رده جوانان کسرا باقرپور با توجه به اینکه رکورد های خوبی  در تمرینات و مسابقات داخلی ثبت کرده بود و انتظار داشتیم در مسابقات مدال بگیرد ، متاسفانه زمین خورد و این اتفاق نیفتاد. بخشی از این زمین خوردن‌های رکابزنان ایران به ویژه در رده سنی پایه به دلیل نداشتن پیست چوبی بود.

او ادامه داد: هند با وجود موافقت قبلی اما لحظه آخر اجازه برگزاری اردو قبل از مسابقات را به ما نداد  از این رو شرایط برای رکابزنان ما به گونه‌ای بود که انگار بر روی آسفالت تمرین کرده بودند اما روی  شیشه مسابقه دادند و به دلیل نداشتن تمرکز و آشنایی با پیست دچار مشکل شدند. البته ما موضوع نبود پیست چوبی را به اطلاع وزیر ورزش رساندیم  و او هم دستور اکید به شرکت توسعه و تجهیز برای تکمیل پیست ساری داد. اگر این پیست هر چه سریع‌تر آماده شود حتی می‌توانیم در المپیک ۲۰۲۰  در بخش پیست هم سهیمه بگیریم.  در کل نسبت به سالهای گذشته و پوسته اندازی که در تیم های ملی داشتیم و رکابزنان جوان جایگزین قهرمانان شدند ، عملکرد خوبی در قهرمانی آسیا داشتیم و رکابزنان واقعا کم نگذاشتند. در سالهای گذشته از مربیان خارجی استفاده می کردیم اما امسال به ویژه در بخش سرعت با مربیان داخلی خود توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

او با رضایت از عملکرد بانوان نیز گفت: بانوان رکابزن  شاید در سال‌های گذشته نمی‌تواستند با رقبا بجنگند اما در این مسابقات در کورس رقابت بودند هر چند که مدال گرفتن در بخش بانوان بسیارسخت است.

قمری در مورد مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی آسیا نیز بیان کرد: ما همیشه در هر رده سه رده جوانان، امید  و بزرگسالان  جاده مدعی بودیم در این مسابقات هم هدفمان قهرمانی است هم چنین در انتخابات کنفدراسیون آسیا هم بتوانیم کرسی به دست آوریم. درست است که سه ماه دور از فدراسیون بودیم تا رایزنی کنیم اما در این فاصله زمانی اندک توانستیم ارتباط برقرار کنیم و حتی رییس فدراسیون تایلند که برای ریاست کنفدراسیون کاندیدا است  نیز به ایران آمد و خواسته های خود را گفتیم. در مجموع امیدوارم در بحث قهرمانی  و دیپلماسی تمام زحمات به نتیجه برسد و جایگاه خوبی را به دست آوریم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این رسش که برای جلوگیری از افزایش دوپینگ در تیم های باشگاهی برنامه ای ندارید، تصریح کرد: تا الان به صورت کتبی به ما اعلا نشده که دوچرخه سوار نام برده شده در رسانه ها تستش مثبت شده است.  البته من گلایه‌ای هم از برخی رسانه‌ها دارم که تریبون در اختیار افرادی می گذارند که خود متخلف هستند و اظهارات کذبی را مطرح می کنند. اگر تا الان چیزی نگفتم به این دلیل بود که احساس کردم همه جزء یک خانواده هستیم و موضوع باید در درون خانواده حل و فصل شود اما اکنون  اظهارات دو دوچرخه سوار را در مراجع قضایی پیگیری خواهم کرد و در جلسه کمیته انضباطی هم باید پاسخگو باشند. دوپینگ تنها موضوعی است که حتی وزیر ورزش هم به اندازه سر سوزن نمی‌تواند در آن دخل و تصرف داشته باشد . از طرفی کمیته آنتی دوپینگ با درخواست من در مسابقات  و اردوها تست می‌گیرد  و اگر ابایی در این مورد داشتم هیچ موقع به نادو اطلاع رسانی نمی‌کنم .

قمری از تلاش برای مشخص شدن تکلیف ۳۰۰دوچرخه که قرار بود خریداری شود خبرداد و گفت: وزیر ورزش دستور داد مبلغی برای خرید ۳۰۰دوچرخه کمک شود سعی می‌کنیم تا پایان سال تکلیف دوچرخه ها را مشخص کنیم.

او در مورد اعزام رکابزنان جوان مانند کسرا باقرپور به مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: قرار بر این است سال آینده رکابزنان جوان و بزرگسال در مسابقات مختلف شرکت کنند و به اردوهای مسابقه‌ای در کشور های مختلف اعزام شوند تا برای بازی های  آسیایی آماده شوند. پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا جاده هم با افراد جدیدی که به کمیته فنی اضافه می  شوند کادر فنی تیم های ملی مورد بررسی قرار می گیرند و در مورد آنها  تصمیم گیری می کنیم . نتایج مسابقات قهرمانی آسیا یکی از موارد ی است که برای همکاری یا عدم همکاری با کادرفنی مدنظر داریم.

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *