جهان امروز با کسری صلح مواجه است/آمریکا با ترور می‌خواهد جلوی پیشرفت کشورها را بگیرد

رئیس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری خلق چین با بیان اینکه آمریکا با استفاده از ترور می‌خواهد جلوی پیشرفت کشورها را بگیرد، گفت: باید در مبارزه با تروریسم همکاری خود را تقویت کنیم.

به گزارش سادس، چن ون چینگ، در دومین روز از سفر سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا با به چین، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. او در جریان این دیدار گفت:‌ با توجه به صحبت‌های مطرح شده احساس کردم که فرماندهی و پست شما بسیار مهم است. در اینکه با تحولات بسیار عمیق مواجه هستیم؛ با شما موافقم. درحال حاضر جهان امروز با کسریِ صلح مواجه است در عین حال ما با کسری توسعه، امنیت و … مواجهیم.

آمریکا؛ چین، ایران و روسیه را رقیب خود می‌داند

وی با بیان اینکه مردم خاورمیانه پیشرفت کشور خود انسجام دارند، گفت: اما در عین حال عوامل بی‌ثباتی هم دارند و در این عوامل بی‌ثباتی یا آمریکا به شکل مستقیم مستقیم و یا به شکل غیرمستقیم و در پشت صحنه دخالت می‌کند. بنابراین ما و شما با مشکلات مشترک روبه‌رو هستیم. آمریکا؛ چین، ایران و روسیه را رقیب خود می‌داند و با این اتفاقات پیچیده، چین پیشنهاد داده سرنوشت مشترک بشری را باید بسازیم.

در چین امنیت بالایی وجود دارد

رشد اقتصادی چین، آمار جرائم جنایی را کاهش داد

چن ون چینگ با بیان این که ما تاریخ بیش از ۵۰۰۰ ساله داریم و خواستار صلح هستیم، گفت: در این جلسه ایده امنیت چین را معرفی می‌کنم. در ۱۰ سال گذشته چین رشد چشمگیری داشته است در سه سال گذشته رشد GDP (تولید ناخالص داخلی ) بالایی داشته در سال ۲۰۲۳ این رقم ۵.۲ درصد بوده که در آمریکا ۲.۵ درصد است. در حال حاضر اقتصاد چین با سرعت بالا رشد می‌کند و تاب آوری بالایی دارد. با توجه به رشد با ثبات اقتصاد، در سال گذشته تقریبا پرونده‌های جنایی ما ۴.۱ درصد کاهش و امنیت ما ارتقاء خوبی داشته که مردم هم آن را احساس می‌کنند. در چین هم در شهر و هم در روستا امنیت بالایی وجود دارد.

وی ادامه داد: با شما موافقم که آمریکا با استفاده از ترور می‌خواهد جلوی پیشرفت ما را بگیرد که این عادت آنهاست و در افغانستان، عراق، پاکستان و … اقدامات زیادی در خصوص ترور انجام می‌دهند تا اقتصاد چین را از پا بیندازند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری خلق چین تأکید کرد: ما آمادگی داریم به برنامه‌های مشترک عمل کنیم و در صحنه‌های بین المللی همکاری یکدیگر را تقویت کنیم و این عادلانه است. همچنین آمادگی داریم روی چارچوب کمربندی و جاده‌های ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.

همکاری ایران و چین در عرضه امنیت و انتظامی ضروری است

وی با بیان این که نظرات هر دو طرف بسیار نزدیک است و همکاری در عرصه امنیت و انتظامی برای جامعه ایران و چین ضروری است، گفت: باید این همکاری ها تقویت شود؛ در سال‌های اخیر همکاری‌های امنیتی زیاد بوده و دستاوردهای بسیاری نیز در پی داشته است. آمریکا و کشورهای غربی هرگز از فکر تخریب ما خارج نمی‌شوند و باید در مبارزه با تروریسم همکاری خود را تقویت کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری خلق چین گفت: آمریکا قبلا گفته بود که جنبش ترکستان غربی گروهی تروریستی است اما حال آن را تروریست نمی‌داند. ما می‌توانیم برای دفاع از منافع خارجی خود همکاری ها را تقویت کنیم، باید همکاری در مبارزه با قاچاق موادمخدر را تقویت و یک فضای امن را برای هم فراهم کنیم و در آینده اگر رخدادی به وجود آمد تعاملات خوبی باهم داشته باشیم و امروز آغاز خوبی برای همکاری با یکدیگر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *