سهم ۱۶ درصدی کودکان در تصادفات فوتی برون شهری

سادس/اصفهان رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از سهم ۱۶ درصدی کودکان ۱ تا ۱۲ساله در بین جان‌باختگان تصادفات برون‌شهری خبر داد.

سرهنگ “علی مولوی” در گفت‌وگو با سادس، در خصوص رده سنی جان‌باختگان تصادفات، اظهار کرد: برابر تجزیه‌وتحلیل‌های انجام شده مشخص شد طی ۹ماهه سال جاری، متأسفانه ۱۶ درصد از جان‌باختگان در تصادفات برون‌شهری را سنین بین ۱ تا ۱۲ سال به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: علی‌رغم توصیه و آموزش‌ها به رانندگان و خصوصاً والدین در خصوص استفاده از صندلی کودک، متأسفانه باز هم شاهد سهل‌انگاری برخی والدین در خصوص تهیه و نصب صندلی کودک در خودروها هستیم که این سهل‌انگاری‌ها در تصادفات و واژگونی‌ها باعث ازدست‌ دادن کودکان می‌شود که واقعاً این موضوع نه‌تنها برای پلیس بلکه برای کسانی که از این حوادث مطلع می‌شوند بسیار دردناک و برای خانواده آن‌ها نیز غیر قابل‌جبران است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان در پایان گفت: از والدین می‌خواهیم که حتماً نسبت به نصب صندلی کودک در خودروها برابر سن فرزند خود اقدام و از دوران کودکی این آموزش‌ها را برای آن‌ها نهادینه کنند تا شاهد این‌چنین حوادث تلخی در راه‌ها نباشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *