خزعلی: شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور توضیحاتی را درباره اظهاراتش در موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی ارائه کرد.

به گزارش سادس، انسیه خزعلی صبح امروز -چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از قول او در برخی رسانه‌ها مطرح شده، اظهار کرد: این موضوع جدیدی نبود و نمی‌دانم چرا انقدر منتشر شد. بعد از اینکه خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان فرمودند که «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، من توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بسیاری از اوقات ممکن است برابری به ضرر زنان باشد. زنان به دلیل شرایط و مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند باید شغل منعطف و امتیازاتی برایشان در نظر گرفته شود تا بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم برسند.

خزعلی همچنین درباره دومین کنگره بانوان تاثیرگذار گفت: این دوره خیلی با دوره قبل تفاوت دارد. این دوره تخصصی‌تر شده و در هشت کارگروه ثبت‌نام صورت می‌گیرد که ثبت‌نام‌های خوبی نزدیک به ۴۰ هزار ثبت‌نام صورت گرفته و الان داوری‌ها در حال انجام است تا موثرترین زنان از محیط‌های کوچک و محلات تا شهرها شناسایی شوند تا بتوانیم زنان تاثیرگذار را معرفی کنیم. این موضوع ادامه‌دار است و فقط مختص روز زن نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *