صعود امینی به فینال آسیا/ حضور در لیست ذخیره فینال را از نجمه خدمتی گرفت

صعود امینی به فینال آسیا/ حضور در لیست ذخیره فینال را از نجمه خدمتی گرفت

فاطمه امینی در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در تفنگ بادی به فینال رسید.

به گزارش سادس، در ادامه سومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا و توزیع سهمیه المپیک ۵ تیرانداز ایرانی در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر زنان در خط آتش ایستادند که فاطمه امینی به فینال رسید. نجمه خدمتی هم اگر در بخش ذخیره ها تیر نمی زد به فینال راه یافته بود و می‌توانست یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک باشد اما چون کادر فنی او را در لیست ذخیره‌ها قرار داده بود، شانس فینالیست شدن را از دست داد.

 صعود امینی به فینال تفنگ بادی

در پایان مرحله مقدماتی تفنگ بادی زنان فاطمه امینی با امتیاز ۶۲۸.۲ در رده دوازدهم ایستاد و به فینال راه یافت. قبل از امینی ۵ ورزشکار در قسمت ذخیره‌ها حضور داشتند. نجمه خدمتی هم در بخش ذخیره‌ها تیر زد  و با رکورد ۶۳۱.۹ در رده پنجم ایستاد.

در این بخش فاطمه کرم‌زاده با رکورد ۶۲۷.۸ در رده چهاردهم و یلدا سلیمانی با رکورد ۶۲۴.۸ در رده بیست و نهم ایستادند.

الهه احمدی نیز در بخش ذخیره‌ها با رکورد ۶۲۰ در رده چهل و پنجم قرار گرفت. در این ماده ۶۲ تیرانداز حضور داشتند.

فینال این ماده تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

سومی تیم ملی تفنگ زنان

تیم ملی تفنگ بادی زنان با ترکیب یلدا سلیمانی، فاطمه امینی و فاطمه کرم‌زاده در بخش تیمی با مجموع امتیاز ۱۸۸۰.۹ در رده سوم ایستاد. در این بخش ۱۴ تیم حضور داشتند.

تیم ملی تیراندازی ایران ۱۳ نماینده در مسابقات آسیایی توزیع سهمیه المپیک دارد که تاکنون تیم ملی تپانچه بادی به مدال نقره و تیم میکس تفنگ بادی به مدال برنز رسیده‌اند. سجاد پورحسینی در تپانچه بادی مردان به فینال رسید و در فینال چهارم شد و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۸ دی در جاکارتای اندونزی آغاز شده و تا ۲۸ دی ادامه دارد و آخرین مسابقه آسیایی کسب سهمیه المپیک پاریس در بخش تفنگ و تپانچه است. در این مسابقات در هر ماده دو سهمیه توزیع خواهد شد.

تیراندازی ایران تاکنون دو سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده‌ است. هانیه رستمیان در ماده تپانچه ۲۵ متر و شرمینه چهل‌امیرانی در تفنگ ۱۰ متر صاحب سهمیه المپیک پاریس شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *