مجید جلالی: به دنبال تدوین طرح ۱۵ ساله توسعه و پیشرفت فوتبال کشور هستیم

مجید جلالی: به دنبال تدوین طرح ۱۵ ساله توسعه و پیشرفت فوتبال کشور هستیم

مدیر فنی فدراسیون فوتبال گفت: در طرح توسعه و پیشرفت فوتبال ایران سعی داریم مسائل و مشکلات فوتبال را بررسی کنیم و بدانیم دلایل یکسری عقب‌ماندگی‌ها در فوتبال ایران چیست تا در ۱۵ سال آینده برنامه بلندمدتی برای توسعه و پیشرفت فوتبال کشور داشته باشیم.

مجید جلالی در گفت‌وگو با سادس، درباره برنامه‌های خود در فوتبال به عنوان مدیر فنی فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: حدود ۲۰ روز است که کارم را به عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال ایران در فدراسیون فوتبال شروع کرده‌ام. ابتدا در حال مطالعه بر روی هویت این کار براساس آن چیزی که فیفا ابلاغ کرده به فدراسیون فوتبال هستم و سپس روی ظرفیت‌ها و چالش‌هایی که فوتبال با آن مواجه است مطالعه و شناخت پیدا خواهم کرد. امکان دارد این شناخت و مطالعه به مدت یک ماه طول بکشد تا به موضوع مورد مطالعه اشراف پیدا کنم. در حقیقت به دنبال آن هستم تا طرح توسعه و پیشرفت فوتبال کشور را در یک طرح ۱۵ ساله بنویسم که تمام جنبه‌های پیشرفت فوتبال کشور را در بر بگیرد.

وی افزود: تمام اقدامات، فعالیت‌ها و انرژی‌هایی که در فوتبال از طرف فدراسیون، باشگاه‌ها و سایر بخش‌ها صرف می‌شود باید بر محوریت یک برنامه توسعه فوتبال و چشم‌اندازی باشد برای ۱۴۲۰  که تمام جنبه‌های پیشرفت فوتبال را در بربگیرد. برای اجرای این برنامه جلسات متعددی را با رییس دانشگاه تهران، اساتید دانشگاه از جمله قاسمی، گائینی، علیزاده و فدراسیون فوتبال داشتم که تصور می‌کنم اصلی ترین بخش کار این باشد که ابتدا فلسفه فوتبال کشور را مشخص کنیم و سپس برای توسعه فوتبال یک برنامه بلندمدتی داشته باشیم تا برنامه اصلی فوتبال کشور برای ۱۵ سال آینده باشد. در حقیقت یک برنامه بلند مدت برای توسعه و پیشرفت فوتبال کشور خواهیم داشت که در این مسیر از تجربیات اساتید علمی نیز بهره خواهیم گرفت.

مدیر فنی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در این طرح سعی داریم مسائل و مشکلات فوتبال را بررسی کنیم و این که دلایل یکسری عقب‌ماندگی‌ها در فوتبال ایران چه چیزی است. حتی یکسری کارهای خوبی نیز که در گذشته در فوتبال صورت گرفته رصد و در برنامه مطالعاتی لحاظ خواهیم کرد.

جلالی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر استفاده از تجربیات اساتید علمی با مسوولین بخش‌های مختلف فدراسیون فوتبال نیز جلسات متعددی داشتیم. در فدراسیون بخشی به عنوان برنامه راهبردی داریم که با مسوولین این قسمت نیز جلسه خواهم داشت. در حقیقت محوریت این پروژه فدراسیون فوتبال است.

وی درباره هدف از اجرای این طرح گفت: برنامه‌ای که می‌خواهیم طراحی کنیم باید کاملا عملیاتی باشد و تنها روی کاغذ نوشته نشود. این برنامه به شکلی طراحی می‌شود که با ظرفیت‌های ما کاملا منطبق باشد تا به مرحله اجرا درآید. اگر این برنامه اجرایی شود تمام بخش‌های مختلف فوتبال تکلیف خود را می‌دانند و از روزمرگی خارج می‌شوند. به عنوان مثال می‌دانیم که در ۱۰ سال آینده چند مربی و مدرس عالی و لژیونر خوب خواهیم داشت، بازیکنان و تیم ملی باید به چه سطحی برسند و این که الان در چه جایگاهی قرار داریم و ۱۵ سال آینده قرار است به چه چیزی برسیم.

مدیر فنی فدراسیون فوتبال همچنین درباره جلسه‌ای که با خلیلی رییس فدراسیون ورزش همگانی داشت، اظهار کرد: یکی از بخش‌های کار فوتبال، پایه است که برخی به آن می‌گویند فوتبال آماتور یا خیابانی که باید برای این بخش نیز برنامه داشته باشیم چون بخش وسیع جامعه را تحت پوشش می‌گیرد. به همین منظور جلسه‌ای با خلیلی داشتم که البته این طرح تمام بچه‌ها در سراسر کشور و حتی روستاهای دورافتاده را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد تا اگر استعدادی وجود داشته باشد شناسایی و کشف کنیم. بنابراین اگر دنبال ورزش همگانی یا فوتبال خیابانی هستیم باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی در پایان با بیان این که سعی داریم دوباره فوتبال گل کوچک را احیا کنیم، تصریح کرد: فعلا در مرحله شناخت هستیم تا قبل از پایان سال برنامه‌ها را آماده کنیم و از درون آنها استعدادهایی را کشف کنیم و به سمت فوتبال حرفه‌ای پیش برویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *