اطلاعیه دادگستری سمنان درباره دستگیری تعدادی از مرتبطین با دادگستری این استان

سادس/سمنان دادگستری استان سمنان در خصوص دستگیری تعدادی از مرتبطین درون سازمانی و سازمان های تابعه دستگاه قضا در این استان توضیحاتی ارائه داد.

دادگستری استان سمنان شامگاه ۵ دی در خصوص خبر منتشر شده در خصوص دستگیری ۱۳ نفر از نیروهای درون سازمانی و برون سازمانی، مرتبط با دادگستری این استان اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه که یک نسخه آن به سادس ارسال شده آمده است:

“دستگاه قضایی استان سمنان مشتمل بر سازمان های تابعه و واحد های مرتبط است و وظیفه صیانت از سلامت مجموعه ها مربوط به برهه خاصی نمی شود بلکه به عنوان سیاست و مأموریت مهمی بوده که البته مطالبه جدی اقشار مختلف جامعه در راستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی در برخورد بدون اغماض با مفاسد پیگیری می شود.

بر همین اساس اقدامات اطلاعاتی و حفاظتی با هوشیاری مراجع نظارتی و کارکنان قضایی و اداری خدوم و شریف اتفاق افتاده و همچنان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا به صراحت در خبر اعلامی قبلی قید شده است؛ اشخاصی از شاغلین درون و برون دستگاه قضایی استان دچار فساد شدند که به هنگام شناسایی و در عین قاطعیت، برخورد قانونی طبق موازین صورت پذیرفته است.

به همین منظور در تشریح عملکرد 9 ماهه سال جاری، رفتار مجرمانه اشخاص دستگیرشده درون سازمانی اعم از؛ یک نفر قاضی و کارمند دادگستری به اتهام اختلاس و ارتشاء، یک نفر از پرسنل اداره کل زندان های استان و 10 نفر برون سازمانی شامل؛ وکیل، کارشناس رسمی دادگستری و اشخاص مدعی اعمال نفوذ در نزد مقامات قضایی به اتهام کارچاق کنی، جاعل اوراق قضایی، غصب عنوان مأمور دولتی، کلاهبرداری با نام مقامات قضایی دستگیر و به مراجع صالح معرفی شدند.

دستگاه قضایی استان سمنان برای اعتماد مردم ارزش قائل است و در شناسایی و برخورد عبرت آموز با مفاسد در سطوح مختلف جامعه بدون اغماض رفتار می کند و دوران خدمت را غنیمت می شمارد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *