یاری: رفتنم از فدراسیون کشتی شیطنت رسانه‌ای بود/ چرخه مالی لیگ حدود ۱۱۸ میلیارد بود

یاری: رفتنم از فدراسیون کشتی شیطنت رسانه‌ای بود/ چرخه مالی لیگ حدود ۱۱۸ میلیارد بود

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی با بیان اینکه بحث رفتنش از سازمان لیگ شیطنت رسانه‌ای بود، گفت: مذاکرات با باشگاه های بزرگ برای حضور در لیگ برتر کشتی را آغاز کرده‌ایم.

حمید یاری در گفتگو با سادس، درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه دیگر به عنوان رییس سازمان لیگ کشتی فعالیت نمی کند، اظهار کرد: برخی اخبار از روی شیطنت منتشر شد و اصلا چنین موضوعی مطرح نبود. طی یکی دو هفته اخیر به دلیل مشکلات و گرفتاری‌های کاری فرصت حضور در سازمان لیگ را نداشتم اما همه کارها طبق هماهنگی پیش می‌رفت و همکاران بنده در سازمان لیگ امور را پیش می بردند.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی،‌ خاطرنشان کرد: در پی برخی حواشی در فینال لیگ برتر کشتی آزاد، برخی موضوعات میان من و آقای دبیر مطرح شد که مشکل خاصی نبود و حل شد. رییس فدراسیون یکسری نظرات درباره نحوه برگزاری مسابقات و نظم رقابت‌های لیگ داشت که ما نیز توضیحات خودمان را ارائه دادیم اما بحثی مبنی بر رفتن بنده از سازمان لیگ مطرح نبود.

وی خاطرنشان کرد: البته خود من نیز به صورت کلی از بروز برخی مشکلات، حواشی و بی نظمی‌ها در لیگ راضی نبودم اما با تجربه ۲ ساله‌ای که بدست آوردم قطعا این مشکلات به حداقل خود خواهد رسید. ما برای فصل آینده که سال المپیک است با حساسیت موضوع افزایش سطح کیفی و کمی مسابقات لیگ را دنبال خواهیم کرد. بر همین اساس نیز به همراه رییس فدراسیون در حال مذاکره با چند باشگاه مطرح هستیم تا زمینه حضور آن ها در لیگ کشتی را فراهم کنیم. به دنبال این هستیم تیم‌هایی با تشکل باشگاهی و به صورت منسجم در لیگ حاضر شوند و سلسله مراتب لازم برای حضور آن ها در لیگ برتر کشتی طی شود.

یاری تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشورت های برخی افراد نزدیک به تیم ها و حامیان مالی مانند قطعی بودن کسب جام یا رسیدن به مراحل بالا، این افراد زمانیکه به خواسته خود نمی رسند سرخورده می‌شوند و از لیگ کنار می‌کشند که ما دستورالعملی را در اینباره تهیه کرده‌ایم تا در اختیار مالکان و حامیان مالی قرار بگیرد.

وی با دفاع از سطح کیفی لیگ برتر کشتی و حرکت به سمت حساسیت بیشتر این مسابقات طی یکی دو سال اخیر، گفت: از سال ۹۱ به بعد تمام لیگ های ما حتی در فینال یک طرفه بود اما ۲ سال است شاهد رقابت پایاپای بین ۲ یا حتی ۳ تیم برتر لیگ بوده‌ایم و سعی ما این است تیم های مدعی لیگ را به ۴ یا ۵ تیم برسانیم و چهره های مطرح در همه تیم ها بکار گرفته شوند.

رییس سازمان لیگ کشتی، درباره میزان هزینه‌های انجام شده در لیگ های کشتی گفت: مجموع چرخه مالی در لیگ های کشتی ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که به ۸ لیگ نونهالان، نوجوانان، دسته اول و لیگ برتر در دو بخش آزاد و فرنگی اختصاص داشت و شامل کلیه قراردادها، هزینه های اجرایی، ایاب و ذهاب، اردو، عوامل اجرایی و سایر موراد بود. از این میزان سهم لیگ برتر کشتی آزاد مبلغ ۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سهم لیگ برتر کشتی فرنگی نیز ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود. بیشترین مبلغ قرارداد یک کشتی گیر نیز در لیگ برتر کشتی آزاد یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *