وضعیت اپه و فلوره ایران برای المپیکی شدن

وضعیت اپه و فلوره ایران برای المپیکی شدن

فدراسیون شمشیربازی قرار است ۵ شمشیرباز را به مسابقات زون آسیا اعزام کند و اردوی خارجی را برای ملی‌پوشان اعزامی تدارک ببیند.

 به گزارش سادس، شمشیربازی  سابر مردان ایران در ۲۰ بهمن جام جهانی گرجستان را در پیش دارد و به نظر می رسد سهمیه تیمی ایران در این مسابقه قطعی شود. در این صورت شمشیربازی سابر ایران برای دومین المپیک پیاپی موفق به گرفتن سهمیه تیمی شده و چهار نماینده در پاریس ۲۰۲۴ خواهد داشت.

 مسابقات زون آسیا هم سال آینده برگزار می‌شود که در این رقابت‌ها هم سهمیه المپیک توزیع می‌شود. اسلحه‌های اپه، فلوره و سابر زنان در این مسابقات می‌توانند برای گرفتن سهمیه المپیک تلاش کنند اما نکته این است که فدراسیون برنامه‌ای برای اسلحه‌های دیگر خود دارد یا تمام تمرکز خود را بر روی سابر مردان گذاشته است؟

در مسابقات زون آسیا در هر اسلحه یک سهمیه المپیک توزیع می‌شود و کار برای هر ورزشکاری که به این مسابقات می‌رود، سخت خواهد بود.

اعزام ۵ شمشیرباز به زون آسیا

محسن وحدانی دبیر فدراسیون در این مورد به سادس گفت: اردوها در حال برگزاری است و ما پنج نفر را در اسلحه‌های سابر بانوان، اپه و فلوره مردان و بانوان اعزام می‌کنیم. تمام سعی بر این است زودتر نفر برتر هر اسلحه که قرار است به زون آسیا اعزام شود را انتخاب و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم یک سهمیه را هم از زون آسیا بگیریم.

او در پاسخ به این پرسش که فدراسیون پس از انتخاب نفرات اعزامی به زون آسیا چه برنامه‌ای برای آنها دارد تا در مسابقات زون آسیا با آمادگی شرکت کنند؟ تاکید کرد: قطعا برنامه جدی داریم. ما در حال مذاکره هستیم تا نفرات برتر اپه مردان و بانوان به اردوی آلمان بروند. فلوره هم در ترکیه تمرین کند. همچنین نفر برتر سابر بانوان  هم در کمپ کریستین بائو که در گرجستان یا فرانسه برگزار می شود، تمرین کند.

رهبری و پاکدامن به تونس می‌روند

دبیر فدراسیون در مورد علت اعزام شدن تنها محمد رهبری و علی پاکدامن به مسابقات تونس گفت: مسابقات انفرادی است و در رنکینگ تیمی تاثیر ندارد از این رو دونفر می روند. در مسابقات فرانسه که انفرادی بود پنج نفر اعزام کردیم و بازیکنان اردوی ۱۰ روز هم در این کشور داشتند. رهبری  و پاکدامن که نتایج بهترین نسبت به بقیه گرفته‌اند به تونس می‌روند و محمد فتوحی و فرزاد باهر طبق اعلام خودشان نیاز به استراحت داشتند. از طرفی قرار نیست همه ورزشکاران ما در همه مسابقات حضور داشته باشند.  در مسابقات فرانسه پنج نفر اعزام کردیم اما در تونس دو نفر می روند.

ضعف فنی نوجوانان مانع حضور در قهرمانی آسیا

وحدانی در مورد علت اعزام نشدن شمشیربازان نوجوان به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در بحرین گفت: طبق صحبت‌های انجام شده در حال حاضر تصمیم بر این است که تنها در در رده جوانان نماینده داشته باشیم و در هر اسلحه مردان و بانوان یک نفر را اعزام می‌کنیم. باید با نوجوانان بیشتر کار کنیم و در شرایط فنی نیستند که به این مسابقات اعزام شوند. مقداری در این مورد ضعف داریم و باید این ضعف را برطرف و نوجوانان را آماده‌تر کنیم. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *