بیش از ۴۰ درصد دعاوی دادگاه های کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مالکیت است

سادس/کهگیلویه و بویراحمد رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ درصد دعاوی در دادگاه های این استان مربوط به مالکیت است.

محبوب افراسیاب روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای قضایی استان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: هر قدمی برای مردمی که همواره در کنار نظام و انقلاب برداشته شود بیهوده نیست و اجر و ثواب اخروی دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم وفاداری خود به نظام و انقلاب را در عرصه‌های مختلف ثابت کردند به ظرفیت‌های استان در حوزه آب، نفت و گاز، گردشکری و منابع طبیعی پرداخت و اظهارکرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمام انتخابات رتبه اول مشارکت را داشتند و در انتخابات پیش رو هم با داشتن مردمی روشن فکر و تیزبین رتبه اول را کسب خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت توریسم حرف برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه کار خاصی صورت نگرفته که بخشی از آن از دسترس حوزه قضایی خارج است.

افراسیاب با توجه به ضعف امکانات اداره ثبت اسناد و املاک استان از معاون رئیس قوه قضائیه درخواست مساعدت نسبت به استان کرد و ادامه داد: با تخصیص منابع سخت افزاری و نرم افزاری، لجستیک و سرمایه کافی توجه ویژه‌ای به این استان شود تا در زمینه طرح حدنگاری و اثبات مالکیت به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به نگاه آمایش سرزمینی تصریح کرد: در زمینه رفع تداخلات و تعارضات به این استان عنایت ویژه‌ای شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عمده مردم این استان کم بضاعت هستند، عنوان کرد: وسیله امرار و معاش این مردم دو هزار زمین کشاورزی است که در مواردی که ادله دقیقی در خصوص اراضی این افراد وجود ندارد و در مقام شک هستیم تفسیر به نفع مردم باشد تا بلکه قدمی در راستای توسعه استان برداریم.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، افراسیاب با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دعاوی در دادگاه های استان مربوط به مالکیت است، تاکید کرد: در صورتی که اراضی کشاورزی مردم سنددار شود دعاوی در مراجع قضایی به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *