برگزاری دادگاه منافقین دست وزارت خارجه برای استرداد آن‌ها را باز می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری اولین جلسه دادگاه منافقین را دارای آثار بسیار خوبی دانست و گفت که بعد از صدور احکام دست وزارت امور خارجه در مجامع حقوقی باز می‌شود تا نسبت به استرداد منافقین به کشور اقدام کرده و دولت‌ها هم نمی‌توانند از آنها حمایت کنند.

محمود عباس‌زاده در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به برگزاری اولین دادگاه اعضا و سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت: قوه قضاییه با برگزاری این دادگاه حرکت بسیار خوبی را شروع کرده که البته دیرهنگام بود؛ این دادگاه مربوط به کسانی است که علیه ملت ایران در مقیاس وسیع مرتکب جرم شده و جراحات عمیقی به ملت ایران وارد کردند. کسانی که داعیه دار آزادی و حقوق بشر هستند اما دست‌شان مرفق به خون ملت ایران آلوده است.

وی با بیان این‌که برگزاری این دادگاه پیام و آثار بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: باید کسانی که علیه امنیت ملی تلاش کرده و به جان و مال مردم ایران آسیب می‌زنند و با ترورهای دسته‌ جمعی اقدام به جنایت می‌کنند پاسخگوی جنایات‌شان باشند. آنها با دشمن ملت ایران برای حمله به مردم همکاری کردند، باید هزینه اینگونه اقدامات آنقدر بالا رود تا کسی جرات تکرار چنین فجایعی را نداشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید هرچه سریع‌تر احکام این افراد براساس قانون صادر شود، تصریح کرد: بعد از احکام صادره دست ما در مجامع حقوقی علیه کشورهایی که به منافقین پناه دادند باز می‌شود؛ چون وقتی این افراد از منظر ملت و کشوری مجرم شناخته شدند کشورهای دیگر نمی‌توانند به آنها پناه ببرند؛ لذا دست وزارت خارجه برای استرداد آنها باز می‌شود و دولت‌ها نمی‌توانند از آنها حمایت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *