پاکدامن: به من تهمت زدند/ بعد از بازی‌های آسیایی فروریختم

پاکدامن: به من تهمت زدند/ بعد از بازی‌های آسیایی فروریختم

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران گفت: بخشی از نقدهایی که به من وارد شد سازنده بود اما برخی دیگر تهمت و توهین به شخصیت ورزشی‌ام بود.

علی پاکدامن در گفت و گو با سادس درباره‌ی عملکرد خود در شمشیربازی گرندپری فرانسه که توانست تا یک قدمی مدال پیش برود و در رنکینگ جهانی هم صعود کرد، گفت: اردوی خیلی خوبی را در شهر اورلئان فرانسه پشت سر گذاشتیم. با برنامه‌ریزی که کادر فنی داشت توانستیم به اوج آمادگی برای مسابقات گرند پری فرانسه برسیم. هرچه به المپیک نزدیک می‌شویم، تلاش می‌کنم اتفاقات بازی‌های آسیایی هانگژو را فراموش کنم. شکست بازی‌های آسیایی هانگژو از لحاظ روحی و روانی خیلی روی من تاثیر گذاشت. من بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو دل و دماغ مسابقه دادن نداشتم و در جام جهانی الجزایر هم تلاش کردم که فقط به تیم کمک کنم. در انفرادی شاید توانستم جز ۳۲ نفر برتر قرار بگیرم اما خودم از عملکردم راضی نبودم. تلاش کردم در بخش تیمی کمک کنم چون به نظرم گرفتن سهمیه تیمی کمترین حق تیم ما است.

پاکدامن: به من تهمت زدند/ بعد از بازی‌های آسیایی فرو ریختم

برخی نقدها سازنده و برخی دیگر تهمت بود

او ادامه داد: بعد از جام جهانی الجزایر نقدهایی به من وارد شد که بخشی از آن درست و سازنده بود اما بخشی دیگر جنبه تهمت داشت. حرف و حدیث‌هایی راجع به من زده شد که نمی‌توانم به راحتی از کنار آن بگذرم و حتما پیگیری خواهم کرد چون توهین به شخصیت ورزشی من بود. ۲۰ سال است که تلاش می‌کنم در خدمت تیم ملی باشم. همیشه تمرین کردم و هیچ کاری نکردم که باعث شود حتی ذره‌ای از عرق من نسبت به کشورم کم شود. اردویی که در فرانسه داشتیم خیلی به من کمک کرد و باعث شد از حواشی دور باشم و از لحاظ روحی و روانی نیز خودم را جمع و جور کنم. باید از آقای قربانی سرمربی تیم ملی و همسرم تشکر کنم که کنار من بودند.

پاکدامن با اشاره به عملکرد خود در گرندپری فرانسه بیان کرد: عملکردم خوب بود اما نمی‌توانم به خودم نمره قبولی بدهم چون قرار گرفتن در جمع هشت نفر برتر دیگر برای من دستاورد محسوب نمی‌شود. سال ۲۰۱۶ در جام جهانی گرجستان توانستم “اوه” بازیکن کره را شکست دهم و در جمع هشت بازیکن برتر قرار بگیرم. از این رو تنها چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که بتوانم خوش رنگ‌ترین مدال را برای ایران بگیرم.

تهمت ها را پیگیری قضایی می‌کنم

پاکدامن با اشاره به عملکرد خود در بخش تیمی در جام جهانی الجزایر گفت: شائبه‌ای مطرح شد مبنی براینکه شاید من مقابل مجارستان از قصد خوب کار نکردم تا بازی را به بازیکنان مجارستان ببازم. الان که در مسابقات فرانسه من بازیکن مجارستان را شکست دادم احیانا بازیکن مجارستان به کشورش برگردد این شائبه را براش ایجاد نمی‌کنند که شاید پول گرفته است که به من ببازد؟ قصد دارم این مسائلی که در مورد من مطرح می‌شود را پیگیری قضایی کنم. فکر می‌کنم می‌خواهند با مطرح کردن این صحبت‌ها علی پاکدامن را از مسیر و هدفی که دارد دور کنند اما به نظرم بهتر است تمرکزشان را روی کار خود بگذارند در این صورت موفق‌تر خواهند بود.

او افزود: اینکه مطرح می‌کنند که من تافته جدا بافته‌ام در شرایطی است که نه مربی اختصاصی دارم و نه اردوی اضافه‌تری رفته‌ام و نه در مسابقات بیشتری نسبت به بقیه شرکت کرده‌ام. باید از آقای پورسلمان رئیس فدراسیون هم تشکر کنم. زمانی که برای من حواشی پیش آمد از من حمایت کرد و پشت من بود.

پاکدامن: به من تهمت زدند/ بعد از بازی‌های آسیایی فرو ریختم

فقط حضور در المپیک خوشحالم نمی‌کند

پاکدامن در پاسخ به این پرسش که او نفر اول تیم ملی و کاپیتان است از این رو انتظارات برای گرفتن نتیجه نسبت به او بالاست و چگونه قرار است المپیک این انتظارها و فشار روانی که ممکن است روی او وجود داشته باشد را مدیریت کند؟ تصریح کرد: المپیک رویداد متفاوتی است و اینکه این فشارها وجود داشته باشد طبیعی است. خودم بیشتر از همه مشتاق هستم که به المپیک بروم و بتوانم مدال بگیرم. دو بار در المپیک حضور داشتم از این رو صرفا حضور در المپیک دیگر من را خوشحال نمی‌کند یا دستاورد برایم محسوب نمی‌شود. اگر من بعد از بازی‌های آسیایی فرو ریختم به این علت بود که در دوره قبل مدال برنز گرفته بودم و در این دوره تصورم این بود که حداقل فینالیست باشم. زمانی که نتوانستم به آن برسم واقعا فرو ریختم. همیشه گفته‌ام رشته ما مانند قماربازها می‌ماند و اگر ببریم همه چیز داریم اما اگر ببازیم همه چیز را از دست می‌دهیم. می‌دانم که فشار بر روی من هست و با این فشارها هم مشکلی ندارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا نماینده شایسته‌ای در المپیک باشم. امیدوارم پایان آن با کسب یک مدال خوش رنگ همراه باشد.

تمام برنامه‌های زندگیم را لغو کرده‌ام

کاپیتان تیم ملی سابر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قرار است سومین المپیک خود را تجربه کند و از این رو عملکرد متفاوتی نسبت به دو المپیک ریو و توکیو را از او شاهد خواهیم بود؟ تاکید کرد: تمام تلاشم این است که همین اتفاق را بتوانم رقم بزنم. همه برنامه‌های زندگی‌ام را فعلا لغو کرده‌ام و در این ۹ ماه باقیمانده تمام تمرکزم را بر روی المپیک گذاشته‌ام تا بتوانم اتفاقی که دوست دارم را رقم بزنم.

نباید از رقابت جا بمانم

او در مورد اینکه در مسابقات گرند پری فرانسه خیلی از شمشیربازان مطرح و عنوان‌دار جهان زودتر از او حذف شدند و به نظر می‌رسد دیگر نباید از اسم شمشیربازان مطرح ترسید، گفت: در حال حاضر رقابت در بخش سابر خیلی نزدیک شده است و می‌توان گفت همه شمشیر بازها خوب هستند. می‌توانم بگویم که در مسابقات فرانسه ۲۱۵ شمشیر باز حضور داشتند و ۱۵۰ نفر آنها واقعا شمشیربازان قابلی هستند. از این رو امکانش است هر اتفاقی رخ دهد. قبلا بر روی کاغذ تا حدودی می‌توانستیم مشخص کنیم که چه کسانی بالا می‌روند اما الان دیگر هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و همین مسئله باعث شده خود من بیشتر به دنبال تمرین کردن باشم تا از این رقابت جا نمانم.

پاکدامن: به من تهمت زدند/ بعد از بازی‌های آسیایی فرو ریختم

ماجرای دعوت به کمپ فرانسه

پاکدامن در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است که به کمپ تمرینی فرانسه دعوت شده و برنامه او برای حضور در این کمپ چه چیزی است؟ گفت: من همیشه گفته‌ام که اگر ما در شمشیربازی پیشرفت کردیم و به اینجا رسیده‌ایم از سالن آکادمی ملی المپیک بوده است. ما کارمان را با آقای فخری آغاز کردیم و بعدا آقای قربانی به جمع ما اضافه شد. من هیچ موقع نمی‌خواستم مربی‌ام را عوض کنم چون در حال حاضر بهترین دورانم را دارم با آقای قربانی پشت سر می‌گذارم.

او افزود: این کمپ هم قرار نیست از من پولی بگیرد و این در حالی است که بازیکنان دیگر اگر بخواهند در این کمپ شرکت کنند باید پول بپردازند اما برای من شرایط ویژه‌ای در نظر گرفت و از من پولی دریافت نمی‌کند. آقای شبکه ساز مربی ایرانی فلوره فرانسه وقتی متوجه این موضوع شد عنوان کرد که آرزویش این است که ورزشکار بود و به این کمپ دعوت می‌شد. بیشتر مد نظرم این بود که بتوانم از شرایط اردو و امکانات آنجا استفاده کنم و اگر شرایطی فراهم شود که کل اعضای تیم حضور داشته باشیم که خیلی اتفاق خوبی است.

فکر کردند تافته جدا بافته‌ام!

پاکدامن همچنین گفت: زمانی که این پیشنهاد به من مطرح شد، همان ابتدا عنوان کردم که نمی‌توانم همسرم را تنها بگذارم. مربی کمپ عنوان کرد قرار نیست تنها بیایم بلکه می‌توانم به همراه همسرم حضور داشته باشم اما همسر من در ایران شاغل و در حال انجام پایان نامه دکترا است. زمانی که این مسئله مطرح شد برخی‌ها فکر کردند من تافته جدا بافته هستم و می‌خواهم مربی خودم را عوض کنم در صورتی که اصلا به این شکل نبود و حتی آقای شبکه ساز در جریان است که من به مربی کمپ هم گفتم، کل تیم ایران می‌تواند به این کمپ بیاید که او پاسخ داد می‌تواند بیاید اما او فقط با من تمرین می‌کند. من در نظر نداشتم مربی‌ام را عوض کنم و فقط پیشنهاد حضور رایگان در این کمپ را به فدراسیون منتقل کردم. در حال حاضر هم هنوز هیچ تصمیمی برای حضور در این کمپ تمرینی نگرفته‌ام.

پاکدامن: به من تهمت زدند/ بعد از بازی‌های آسیایی فرو ریختم

رقابتم با خودم است

ملی‌پوش سابر ایران در مورد یک رقمی شدن رنکینگ جهانی خود و قرار گرفتن در رده هشتم جهان بیان کرد: فکر می‌کنم در سابر ایران تنها من و آقای عابدینی توانستیم در جمع ۱۶ نفر اول رنکینگ جهان قرار بگیریم. من در سال ۲۰۱۶ وارد ۱۶ نفر اول جهان شدم و در سال ۲۰۱۹ خارج شدم. بعد از المپیک مجددا وارد ۱۶ نفر اول جهان شدم و سه سال پیاپی است که توانسته ام همین جایگاه را حفظ کنم. از این به بعد دیگر رقابت من با خودم است تا بتوانم در المپیک به واسطه رنکینگم عملکرد خوبی داشته باشم. البته من صرفا برای رنکینگم مسابقه نمی‌دهم بلکه می‌دانم راه رسیدن به مدال المپیک از همین پیست‌های مسابقه می‌گذرد. اگر می‌خواهم در المپیک نتیجه بگیرم باید در مسابقات مختلفی که شرکت می‌کنم، عملکرد خوبی داشته باشم. حتی اگر شکست می‌خورم هم بازی جانداری داشته باشم. در الجزایر در جمع ۳۲ نفر قرار گرفتم اما بازی جانداری نداشتم و در مسابقات فرانسه هر چند در مرحله یک چهارم نهایی شکست خوردم اما بازی خوبی را انجام دادم.

در گرجستان یا ایتالیا کار را تمام می‌کنیم

ملی‌پوش سابر ایران در مورد قطعی شدن سهمیه المپیک تیمی گفت: ما سه مسابقه دیگر را در پیش داریم که باید در گرجستان و نهایتا ایتالیا کار را تمام کنیم. نتایجی که من در بخش تیمی داشتم را خیلی بزرگ کردند اما عملکردم را در قهرمانی تیمی آسیا و جهان بررسی کنید که چگونه برای تیم ایران بازی کردم. به هر حال گاهی اوقات ممکن است بازیکن به دلیل بازی‌های سنگین در انفرادی، نتواند در تیمی خوب بازی کند و این مسئله برای بازیکنان کشورهای دیگر هم وجود دارد. با همه این اتفاقات از ژاپن ۲۰ امتیاز جلوتر هستیم و در گرجستان و ایتالیا دیگر کار را تمام می‌کنیم.

پاکدامن: به من تهمت زدند/ بعد از بازی‌های آسیایی فرو ریختم

بیشتر بخوانید:

توقف پاکدامن در یک‌قدمی مدال/ روز خوب کاپیتان کامل نشد

رنکینگ جهانی پاکدامن یک رقمی شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *