آغاز تولید انبوه قطار ملی/ بیش از ۸۰ درصد پروژه توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: بدنه رام اول قطار ملی رنگ شده و بدنه دوم و سوم آن نیز وارد سالن مونتاژ شده و تولید انبوه آن نیز آغاز شده است، بگونه ای که بیش از ۸۰ درصد این پروژه را توسط متخصصان داخلی انجام خواهیم داد و دولت هم ۷۷ میلیون دلار ارز برای ساخت این قطار در نظر گرفته است.

به گزارش سادس، محسن هرمزی در مراسم گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار متروی ملی با بیان اینکه صادقانه بگویم فضا برای انجام نشدن و زمین زدن این پروژه وجود دارد، گفت: این فرزند متولد شده که با همت دکتر مخبر، جهاددانشگاهی و…. قد کشیده نیازمند حمابت بیشتر است و از اینجا به بعد باید بیشتر به این فرزند متولد شده توجه کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری کار ارزنده ای را در راستای حمایت از نهال قطار ملی انجام داد و کارگروه قطار ملی با زحمت زیاد به اینجا رسید، اظهار کرد: دولت و شخص دکتر مخبر، حمایت مالی در قالب تخصیص ۷۷ میلیون یورو انجام دادند که هماهنگی با بانک شهر انجام گرفته و پول در حسابها موجود است و تفاهم نامه ها نیز بر همین اساس منعقد شده است؛ اما متاسفانه به دلیل اشتباه تفسیری در مکاتبات با وزارت کشور و بانک مرکزی می بایست تخصیص برای تولیدکنندگان مشخص باشد و موضوع را نهایی کنیم چراکه تضامین و موضوعات جانبی انجام شده و در نقطه عمل هستیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: قطار ملی آماده سیر است و حتی روزپنجشنبه قرار بود خط متروی پرند با قطارملی افتتاح شود و قطار هم تحویل تیم حراست شده بود؛ اما در دقایق آخر این مهم انجام نشد که رئیس جمهور قول دادند تا در ماه جاری با حضور در شرکت واگن سازی تهران از قطارملی رونمایی کند و من از شرکت‌های همکار در پروژه قطار ملی می‌خواهم که پای کار باشند تا خروجی خوبی داشته باشیم چراکه ما نمی‌خواهیم تفاهم نامه ها نمایشی باشد و خروجی نداشته باشد.

به گزارش سادس. همچنین هرمزی در جمع خبرنگاران گفت: اتفاق بزرگی با کمک دولت رخ داد و این اتفاق ثمره تلاشی بوده که همه اجزای جمهوری اسلامی فارغ از هر نوع تفکر سیاسی آن را انجام دادند و این اتفاق از مدیریت گذشته شروع شد و ما نگذاشتیم این اتفاق روی زمین بماند و به همین دلیل مدیریت شهری ششم و دولت سیزدهم این موضوع را تکلیف کردند و این پروژه را به ثمر رساندند.

هرمزی اضافه کرد: اینکه امروز قطار ملی مجوز سیر ایمن گرفته حاصل همین تفکر است. بدنه رام اول قطار رنگ شده و بدنه دوم و سوم آن نیز وارد سالن مونتاژ شده و تولید انبوه آن نیز آغاز شده است، بگونه ای که بیش از ۸۰ درصد این پروژه را توسط متخصصان داخلی انجام خواهیم داد و دولت هم ۷۷ میلیون دلار ارز برای ساخت این قطار در نظر گرفته است. ما قراردادها را نهایی می‌کنیم و ابلاغ کار انجام می‌شود و دقیقا از زمانی که رئیس جمهور قول دادند، تولید قطار را شروع کردیم.

هرمزی در پایان سخنانش گفت: حدود۳۰ درصد مابه ازای هر واگن صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت و با قولی که تولیدکنندگان دادند با همین شیبی که در حال حرکت هستیم سال آینده اولین رام قطار تولید انبوه شده را در دسترس داریم، قطاری که امروز تست شده نیز در خط پرند استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *