اخذ مجوز ورود خودروهای خارجی برای محیط زیست/انعقاد تفاهم نامه مدیریت یکپارچه معبر عبوری یوزپلنگ

سادس/خراسان شمالی رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تجهیزاتی همچون وسیله نقلیه یکی از نیازهای اصلی محیط بان ها است که در این زمینه مجوز ورود خودروهای خارجی تاحدودی گرفته شده است.

علی سلاجقه در گفت و گو با سادس در بجنورد اظهار کرد: از همان ابتدا محیط زیست از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات کوچک دیده شده اما در دولت سیزدهم گام های خوبی برای این سازمان برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری فراخوان جذب ۵۷۰ نفر داده شده است، افزود: از این تعداد ۳۵۰ نفر محیط بان و مابقی کارشناسان مورد نیاز است که امیدوار هستیم به طور کامل جذب شوند.

سلاجقه ادامه داد: تلاش ما بر این است تا برای حفاظت مناطق تحت مدیریت از ظرفیت دانش بنیان ها و فناوری ها استفاده کنیم که در حال تجهیز مناطق تحت مدیریت به پرنده ها و پهپادها هستیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر از مجموعه هایی که منظر محیط زیست را برای توسعه به هم ریخته اند درخواست داریم تا مسئولیت های اجتماعی خود را انجام دهند و حتما این موضوع را در اولویت قرار دهند.

معاون رییس جمهور در ارتباط با استفاده صنایع از پساب به منظور جلوگیری حفظ آب و خاک گفت: دولت ورود جدی در این زمینه پیدا کرده است و در مجموعه ای همچون ذوب آهن اصفهان پساب ۹ شهر وارد سیستم این مدار شده و تصفیه خانه بزرگی با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان ساخته شده است.

وی ادامه داد: اگر پساب شش شهرستان دیگر نیز به این مجموعه بپیوندد دیگر هیچ گونه برداشتی از زاینده رود انجام نمی شود.

سلاجقه افزود: پتروشیمی خراسان نیز از آب هشت چاه باکیفیت استفاده می کرد که با سفر رییس جمهور به خراسان شمالی قرار بر این شد تا این واحد صنعتی از پساب استفاده کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خاک کشور از لحاظ کمی و کیفی تحت تاثیر قرار گرفته و باید حفظ آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس سازمان محیط زیست تاکید کرد: در حال حاضر تمام صنایع در حال ساخت مکلف هستند تا در وهله نخست احداث تصفیه خانه را انجام دهند و غیر از آن اجازه نخواهیم داد و صنایعی که نیز از قبل ساخته شده اند به این سمت پیش می روند که از پساب استفاده کنند.

وی با اشاره به اعتبارات سازمان محیط زیست گفت: چانه محیط زیست از ابتدا کوچک دیده شده است و اگر اعتبارات تا ۵۰۰ درصد نیز افزایش یابد باز هم نسبت به سایر دستگاه ها ناچیز است اما اتفاق خوبی که طی امسال افتاد این است که اعتبارات تملک و هزینه ای نسبت به سایر دستگاه ها از رشد بهتری برخوردار بود.

سلاجقه تاکید کرد: ارتقای این سازمان به وزارتخانه تغییری ایجاد نمی کند و فقط تغییر یک نام است مگر اینکه در برنامه هفتم چانه و هسته مرکزی اعتبارات سازمان افزایش یابد.

وی در ارتباط با کریدور میاندشت_ توران برای حفظ یوزپلنگ آسیایی بیان کرد: طی هفته آینده تفاهم نامه ای میان استان خراسان شمالی و سمنان منعقد می شود که منطقه مذکور به صورت مدیریت یکپارچه منطقه را برای معبر عبوری این گونه از حیات وحش داشته باشیم.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *