نشست آب‌وهوایی «کاپ۲۸»؛ بیش از ۷۰ هزار نماینده از سراسر جهان راهی دُبی می‌شوند

دُبی، میزبان نشست امسال سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات آب‌وهوایی زمین موسوم به کاپ ۲۸ (COP۲۸) است و بیش از ۷۰ هزار نماینده از سراسر جهان قرار است در این اجلاس بین‌المللی حاضر شوند.

به گزارش سادس، طبق اعلام سازمان ملل این نشست فرصتی عالی برای بازنگری، احیا و تمرکز دوباره بر دستور کار پیمان آب‌وهوایی است.

«گیوا ناکات»، مدیر اجرایی سازمان صلح سبز در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز نشست اخیر را بسیار مهم می‌داند و می‌گوید: رهبران جهان باید برای تسریع اقدامات آب‌وهوایی مسیری ترسیم کنند و برای رسیدن به اهداف ۲۰۳۰ کمبودها را جبران کنند. آنان باید اطمینان حاصل کنند که امکان رسیدن به گرمایش ۱.۵ درجه‌ای در کار خواهد بود. برای این منظور، انتشار آلاینده‌ها باید تا سال ۲۰۳۰ به نصف برسد و بنابراین باید در زمینهٔ توقف فوری گسترش سوخت‌های فسیلی در کاپ ۲۸ به نتیجه رسید.

بیشتر بخوانید:

به گزارش یورونیوز، سازمان صلح سبز در زمینهٔ اقدامات زیست‌محیطی به مدت ۵۴ سال پیشرو بوده و ۱۵ هزار کنشگرِ داوطلبِ این سازمان اینک در ۵۵ کشور فعال‌ هستند.

این نشست قرار است از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ در مرکز نمایشگاهی دبی موسوم به اکسپو سیتی برگزار شود. امید این است که کاپ ۲۸ بتواند هدف طولانی‌مدت محدود کردن افزایش دمای کره زمین تا حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد را تحقق بخشد. این توافق در سال ۲۰۱۵ با شرکت حدود ۲۰۰ کشور در پاریس حاصل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *