رانندگان و مسافران هشدارهای پلیس در فصل زمستان را جدی بگیرند/ ضرورت اعلام به موقع وضعیت راه‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی بر ضرورت اعلام به موقع وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور به مردم تاکید کرد و از رانندگان و مسافران نیز خواست که حتما به هشدارها و توصیه‌های پلیس در این خصوص توجه کنند.

به گزارش سادس، سرهنگ احمد شیرانی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران، وزارت بهداشت و درمان، سازمان راهداری، بیمه مرکزی، جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی و… در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: اطلاع‌رسانی از وضعیت راه‌ها یکی از مواردی است که در ایام زمستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خوشبختانه در این خصوص هماهنگی خوبی میان پلیس راه، راهداری و … وجود دارد و این هماهنگی و هم‌افزایی سبب ارتقاء ایمنی ترافیکی نیز خواهد شد.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور به خصوص در فصل زمستان تاکید کرد و گفت:‌ مردم نیز باید هشدارها پلیس، راهداری، هواشناسی و … را جدی بگیرند و زمان و مسیر سفر خود را بر این اساس مدیریت کنند.

شیرانی بر ضرورت همراه داشتن زنجیر چرخ از سوی رانندگان در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه، پربودن باک خودرو پیش از شروع سفر، سالم بودن برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایشی خودرو و … نیز از جمله مواردی است که رانندگان باید در فصل زمستان مورد توجه قراردهند.

همچنین سرهنگ سیروس حسن‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه بر ضرورت آموزش به تمامی کاربران ترافیکی اعم از رانندگان، سرنشینان و عابران پیاده تاکید کرد و گفت: لازم است که از ظرفیت فرهنگ‌سازی و آموزشی برای کاربران ترافیکی نیز بهره‌ببریم. لازم می‌دانم که از زحمات و تلاش‌های تمامی دستگاه‌ها و به خصوص رسانه‌ ملی، پایگاه خبری‌ها، سایت‌ها و … تشکر کنم. از تمامی رسانه‌ها می‌خواهیم که در ادامه نیز در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی با پلیس همراهی و همکاری داشته باشند.

به گفته وی آموزش و فرهنگ‌سازی تاثیر بسیاری در کاهش وقوع تصادفات رانندگی و همچنین وقوع تخلفات رانندگی دارد و از این رو باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

کریمی، نماینده سازمان مدیریت بحران کشور نیز در ادامه این جلسه تاکید کرد که سازمان مدیریت بحران کشور با ارسال ابلاغیه‌ای در شهریورماه مدیران کل بحران تمامی استان‌های کشور را برای اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب برای حوادث فصل سرما به حالت آماده‌باش درآورده است. لازم است که در همین راستا نیز تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم در این خصوص را اتخاذ کنند. همچنین مدیریت بحران بر روند انجام وظایف دستگاه‌ها در این خصوص نظارت خواهد کرد و در صورت وقوع حوادث و نیاز به امدادرسانی از ظرفیت خود در این خصوص استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *