خسارت تندباد به منازل درگیلان/ کاهش آبگرفتگی دراهواز/تلاش برای بازگشایی دو محور روستایی معمولان

سادس/تهران بعد از مدت ها انتظار بارندگی های فراگیر، باران بارید اما با همه زیبایی هایش، تلخی خسارتش باعث زحمت و آسیب به زندگی مردم برخی شهرها شد؛ تا غروب دوشنبه ۲۹ آبان حداقل در استان خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و گیلان و آذربایجان غربی، آبگرفتگی معابر و منازل و انسداد برخی جاده ها و نیز وقوع تندباد و خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرها گزارش شده و هواشناسی در تازه ترین اعلامیه اش به تشدید بارش در هشت استان و آبگرفتگی معابر و نیز افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور به بیش‌ از ۲ متر هشدار داده است.

امروز بیشینه بارش در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب همدان و ارتفاعات البرز مرکزی بوده و سه شنبه (۳۰ آبان‌ماه) و بیشینه بارش در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران، ارتفاعات البرز شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رخ می‌دهد.

بارش اولین برف پاییزی – همدان

صبح امروز دوشنبه ۲۹ آبان ارتفاعات همدان به ویژه در منطقه تاریک دره با بارش اولین برف پاییزی سفید پوش شد و در میان شور و شوق بالای مردم جلوه‌ای زمستانی به پاییز هزار رنگ این منطقه بخشید و همچنین عبور و مرور خودروها در این جاده مواصلاتی به سختی صورت گرفت.

 

خسارت تندباد به منازل و خودروها در گیلان/ سقوط ۴۳ اصله درخت

 سرپرست مدیریت بحران گیلان، از آسیب دیدن دو دستگاه خودرو در اثر تندباد عصر امروز، ۲۹ آبان در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین شاهد خسارت دیدن سقف دو منزل مسکونی به دلیل تندباد بودیم.

محمدرضا حق بین با بیان اینکه شاهد وزش تندباد از صبح امروز در اکثر شهرستان ها بودیم، افزود: در رشت ۱۷ اصله درخت سقوط کرد که سقوط یک اصله درخت در بلوار امام رضا(ع) بر روی منازل مسکونی خسارت‌هایی را ایجاد کرده است.

حق بین با بیان اینکه در شهرستان فومن ۲۲ اصله درخت سقوط کرد و موجب خسارت دیدن سیم‌های برق معابر و گاردریل ها شد، عنوان کرد: شاهد سقوط یک تابلوی تبلیغاتی بودیم؛ در شهرستان صومعه نیز علاوه بر سقوط چهار اصله نهال، یک بیلبورد بزرگ سقوط کرد.

وی با اشاره به سقوط یک دکل مخابراتی در شهرستان انزلی، یادآور شد: خوشبختانه خسارت‌ها مادی بوده و تلفات جانی ناشی از تندباد در گیلان نداشتیم.

به گزارش سادس، طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان سرعت باد در برخی مناطق بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت محاسبه شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بارش باران در بسیاری از شهرهای خوزستان سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها شده و خساراتی در پی داشته و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که هم اکنون بارش باران در بسیاری از مناطق غربی کشور به ویژه خوزستان ادامه دارد.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

خوزستان رکورد دار بارش‌های شبانه روزگذشته کشور/ ارتفاع بارش در «شوش» به ۵۹ میلیمتر رسید

آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های هواشناسی کشور نشان می دهد که تا پیش از ظهر امروز بیشترین بارش ۲۴ ساعته با میزان ۵۹ میلی متر از ایستگاه سینوپتیک «شوش» در خوزستان گزارش شده است.

بیشترین بارش‌های ایستگاه های هواشناسی کشور در شبانه روز منتهی به پیش از ظهر امروز به ترتیب مربوط به شوش با ۵۹، حسینه خوزستان ۵۴، «پاوه» در کرمانشاه ۵۲، «صفی آباد دزفول» خوزستان ۴۹، «ایلام» ۴۳ و «جوانرود» ۴۲ میلی متر بود.

 آبفا و شهرداری اهواز در حال تلاش برای مدیریت سیلاب و جلوگیری از ورود خسارت به شبکه های زیربنایی شهر و منازل مسکونی هستند؛ حجم آب و بارشی که از صبح با آن مواجه بودیم آنقدر زیاد بود که مناطق مختلف اهواز را دچار آبگرفتگی کرد اما با گذشت زمان وضعیت بسیاری از این مناطق مطلوب و آب از مناطق تخلیه شده است.

آخرین وضعیت ۸ استان پس از دریافت هشدار قرمز بارندگی

تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل شهروندان در اهواز 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آبگرفتگی معابر از تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل شهروندان خبر داد.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: با توجه به حجم بارندگی که از دیشب تاکنون رخ داده است، با دستور شهردار و اعضای شورای شهر اهواز ماموریت تخلیه و روان‌سازی آب در خیابان ادهم توسط این سازمان و با نظارت مستقیم خدمات شهری شهرداری آغاز شده است.

مشکل خاصی بر اثر بارش باران در فارس وجود ندارد + اعلام میزان بارش‌ها

 سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی برای شمال غرب استان فارس گفت: مشکل خاصی بر اثر بارش باران در فارس وجود ندارد و نیروهای امدادی در آمادگی کامل هستند.

فرهاد سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار سادس به تشریح آخرین وضعیت استان فارس در بارندگی‌های اخیر و با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مواجه با سیل و حوادث طبیعی در استان، گفت: با اعلام هشدار قرمز هواشناسی به ویژه در شمال غرب استان فارس، کلیه نیروهای امدادی و خدماتی سطح استان به خصوص در شهرستان‌های کازرون، نورآباد ممسنی، رستم و کوه چنار، فیروزآباد و فراشبند توسط ستاد بحران به حالت آماده‌باش درآمدند و تمهیدات لازم برای انجام با ترتیب جلسه هماهنگی اندیشیده شد.

رستم، فیروزآباد و قیر و کارزین؛ در صدر بیشترین میزان بارش امروز در فارس

 مدیر کل هواشناسی استان فارس بالاترین میزان بارش باران امروز، ۲۹ آبان را تا ساعت۱۸:۳۰ به ترتیب در شهرستان‌های رستم، فیروزآباد، قیر و کارزین، کازرون، نورآباد و کوهچنار اعلام کرد.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار سادس با اشاره به آخرین وضعیت بارش رحمت الهی در استان فارس گفت: بدین ترتیب بیشترین میزان بارش سامانه فعلی مربوط به ترتیب مربوط به شهرستان‌های رستم، فیروزآباد، قیر و کارزین، کازرون، نورآباد و کوهچنار تا ساعت ۱۸:۳۰ بوده است که قطعاً این اعداد تا فردا تغییر خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی فارس کمترین بارش را مربوط به شهرستان‌های جنوبی مثل، لار، لامرد، مهر، گراش و خنج عنوان کرد و گفت: فعلاً بارشی در این شهرستان‌ها نداشتیم و امیدواریم تا قبل از ظهر فردا بارش رگباری در این مناطق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا اواخر وقت امشب در استان وجود دارد، افزود: اکنون در شیراز، مرودشت، زرقان و بسیاری از شهرهای شمالی استان فارس بارش شدید است و امیدواریم این سامانه تا نیمه‌های امشب در استان فعال باشد.

۵۴ مورد ریزش در محورهای کرمانشاه به دلیل بارندگی/ گردنه “تته” موقتا بسته شد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از وقوع ۵۴ مورد ریزش در محورهای استان در پی بارش های اخیر خبر داد و گفت: گردنه “تته” نیز به صورت موقت بسته شده است.

  فریبرز کرمی در گفت و گو با سادس، با اشاره به آغاز بارش‌ از اواخر روز گذشته (۲۸ آبان) در نواحی مختلف استان، افزود: این بارش‌ها باعث ریزش در برخی محورهای استان خصوصا منطقه اورامانات شد.

وی از وقوع ۲۰ مورد ریزش در محور روانسر به پاوه، ۱۴ مورد در محور جوانرود، شش مورد در محورهای پاوه، شش مورد در ثلاث باباجانی، دو مورد در گیلانغرب، دو مورد در سرپل ذهاب و چهار مورد در دالاهو خبر داد.

کرمی همچنین از وقوع ریزش پل ارتباطی محور گیلانغرب به سومار به نام پل ” چم سورک” نیز خبر داد و گفت: مسیر جایگزین برای تردد خودروها در این محور در نظر گرفته شده است.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

سرگردانی آب‌ها در خیابان‌های ارومیه!

آذربایجان غربی استانی سردسیر و طبیعتا مستعد بارشهای فصلی است این بارشها وقتی در فصل پاییز و بهار بصورت باران است اگرچه باعث شادی مردمان استان می‌شود اما معضلی بزرگ را هم بدلیل عدم مدیریت صحیح آبهای سطحی در مرکز استان بوجود می آورد.

سالهاست که جوی‌های قدیمی و عمیق شهر سرپوشیده شده و بجای آنها چند دریچه و کانال در سطح معابر تعبیه شده که در صورت بارش ممتد باران، این دریچه ها پاسخگوی جمع آوری آبهای سطحی نیست و شهروندان با سیلابی کوچک در شهر مواجه می‌شوند. 

آبگرفتگی خیابان‌های سنندج پس از بارندگی

ورود سامانە بارشی از دوشنبە شب بە استان کردستان و ورود ابرهای باران‌زا، شوق توام با نگرانی آبگرفتگی خیابان‌ها و کوچەهای شهر را بە دنبال داشت.

شروع بارش رگباری باران پاییزی در استان کردستان بە ویژە شهر سنندج، داستان آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها و کوچەها را بار دیگر تکرار کرد و در برخی از نقاط مشکل تردد را دشوار کرد.

ایجاد آبگرفتگی در برخی از نقاط شهر سنندج بار دیگر انگشت اتهام سنندجی‌ها را بە سوی شهرداری‌ دراز کرد، بە گونەای کە این موج نارضایتی بە فضای مجازی هم کشیدە شد و شهروندان با انتشار عکس و فیلم‌هایی از آبگرفتگی برخی خیابان‌ها خبر دادند.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

 هشدار وقوع سیلاب در پایاب سدهای کردستان

 مدیرعامل شرکت آب منطقەای استان کردستان گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها محتمل است.

آرش آریانژاد اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش رو، وقوع سیلاب در رودخانه های استان خاصه پایاب سدها، بسیار محتمل می‌باشد.

بارش برف گردنه تته در کردستان را مسدود کرد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد گفت: گردنه تته در محور ارتباطی سروآباد به پاوه تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

سید محمد علی فرخ‌نژاد اظهار کرد: هم اکنون وضعیت بارش‌ها در گردنه تته شدید است و با توجه به وجود مه غلیظ و تداوم بارش‌ها و کولاک، گردنه تته محور سروآباد نودشه پاوه تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

ویدیو/ ورود سیلاب به خانه ایلامی‌ها در پی بارش شدید باران

بارش باران‌های سیل‌آسا در ایلام، باعث وارد شدن سیلاب به خانه‌های مردم شهر ایلام شده است و جمعیت هلال احمر استان با حضور در خانه‌هایی که آسیب دیده‌اند، برای تخلیه این سیلاب‌ها و گل و لای در تلاش است.

هواشناسی استان ایلام اما همچنان باران‌های شدید و سیلابی برای این منطقه پیش‌بینی کرده است.

چند توصیه‌ی رئیس پلیس راه استان ایلام به رانندگان در روزهای بارانی

سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی،  روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، وضعیت ناپایدار جوی شامل بارش باران در اکثر جاده‌های استان ایلام پیش‌بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه های سراسر استان ایلام غیرحضوری شد

بر اساس اطلاعیه ستاد بحران و مدیریت آموزش پرورش استان، با توجه به شدت بارندگی، تمامی مدارس و دانشجویان در سراسر استان غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می گردد.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

سقوط ۷ اصله درخت در اثر وزش باد/ بازگشایی جاده فومن

 سرپرست مدیریت بحران گیلان، از سقوط ۶ اصله درخت در رشت خبر داد و گفت: یک مورد سقوط درخت در جاده فومن نیز داشتیم.

محمدرضا حق بین در گفت وگو با سادس، با اشاره به وزش شدید باد گرم استان گیلان و صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، اظهار کرد: از ظهر امروز شاهد وزش باد شدید و خیلی شدید بودیم که تا امشب و فردا ادامه دارد.

وی از قطع شدن برق در سه شهرستان رشت و صومعه سرا و رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آماده باش اکیپ های ستاد مدیریت بحران استان، هم‌اکنون شاهد رفع مشکل فشار قوی‌ها و برق دار شدن مشترکین هستیم.

هشدار قرمز هواشناسی با ورود سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد

هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ورود یک سامانه بارشی قوی از روز دوشنبه در برخی مناطق این استان هشدار قرمز صادر کرد.

علی کرمی، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار سادس اظهار کرد: با توجه به رصد نقشه های هواشناسی از بعدازظهر روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ تا بامداد روز سه شنبه بارش های شدیدی این استان را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: این سامانه بارشی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخته‌ها همچون خطوط انتقال برق و …، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید را در پی دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهارکرد: شدت بارش‌ها در برخی مناطق استان در حد هشدار قرمز خواهد بود؛ با خروج این سامانه بارشی از جو استان کاهش دمای شبانه و در برخی نقاط مه انتظار می‌رود.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

شهر لنده با ۳۲.۲ میلیمتر شاهد بیشترین بارندگی درکهگیلویه و بویراحمد

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر لنده با ۳۲.۲ میلیمتر شاهد بیشترین بارندگی در سامانه اخیر تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در استان بوده است، خاطرنشان کرد: این سامانه در لیکک ۲۷، دهدشت ۱۶.۲و امامزاده جعفر ۱۲.۶ میلیمتر بارندگی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از لغو ماموریت و مرخصی مدیران در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی در استان خبر داد.

علیرضا نیکروز در گفت و گو با خبرنگار سادس افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی به جو استان و پیش بینی مبنی بر بارش‌های رگباری و شدید، هشدار سطح قرمز هواشناسی در استان صادر شده است و بارندگی‌ها تا اوایل روز سه شنبه در استان ادامه دارد.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

تردد در گردنه چری و عسل‌کشان تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بارش برف در گردنه چری و عسل‌کشان گزارش شده که افراد محلی در صورت تردد از این محورها، باید زنجیرچرخ داشته باشند.

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به اینکه در همه محورهای استان بارش باران وجود دارد، اظهار کرد: همه محورهای استان باز و به دلیل بارش باران لغزنده هستند. در حال حاضر بارش برف در گردنه چری و عسل‌کشان شهرستان کوهرنگ بوده که افراد محلی در صورت لزوم، باید با زنجیرچرخ اقدام به تردد کنند.

آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای استان، گفت: اعلام آماده‌باش استانی و شهرستانی انجام شده و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی از جمله راهداری، هلال احمر و اورژانس در آماده باش کامل قرار دارند.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به صدور هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های کشور است که تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفت، به طوری‌که از نیمه شب گذشته و بامداد امروز این سامانه وارد استان شده و همچنان با شدت و ضعف در سطح استان فعال است.

بیشتر مناطق چهارمحال و بختیاری از بارش باران بهره‌مند می‌شوند

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش ها در سطح استان آغاز شده است و برای بیشتر مناطق استان بارش باران وجود دارد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به آغاز بارش‌ها در استان و صدور هشدار نارنجی از سوی اداره‌کل هواشناسی، اظهار کرد: بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، البته اواخر وقت دیشب شاهد بارش‌ها در منطقه کوهرنگ بودیم.

وی افزود: شدت فعالیت این سامانه بارشی از اواسط امروز تا اواخر امشب خواهد بود که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید لحظه‌ای، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها برای امروز به خصوص در مناطق کوهرنگ، اردل، فارسان، غرب بن، شمال غرب شهرکرد، لردگان، کیار، فارسان، خانمیرزا، بخش‌هایی از فلارد و جنوب بروجن دور از انتظار نخواهد بود.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

هشدار نارنجی هواشناسی برای هرمزگان صادر شد

 مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی هرمزگان انتظار می‌رود شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق هرمزگان از صبح امروز (دوشنبه) تا اواخر وقت روز سه‌شنبه باشیم.

وی ادامه داد: احتمال رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تندباد لحظه‌ای در مناطق غربی هرمزگان، جزایر غربی و برخی مناطق مرکزی و شرقی و حتی محدوده تنگه هرمز وجود دارد؛ به عبارتی شاید بتوان گفت تمام شهرستان‌های هرمزگان به غیر از جاسک در زمان فعالیت این سامانه بارشی متأثر می‌شوند.

هشدار وضعیت قرمز در لرستان

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان باتوجه به هشدار وضعیت قرمز هواشناسی در استان‌های غرب کشور بر لزوم آماده‌باش تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در لرستان تاکید کرد.

۴۰۰ نیروهای راهداری لرستان در حالت آماده باش قرار دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از آماده‌باش و حضور گشت‌های این راهداری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

مرتضی شیروانی ۲۹ آبان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی ۴۰۰ نیروهای راهداری در حالت آماده‌باش قرار دارند.

قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر از اهالی روستاهای شهرستان معمولان

 فرماندار معمولان از قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر از اهالی روستاهای این شهرستان خبر داد.

محمد ناظری ۲۹ آبان در بازدید از پل ارتباطی روستای بن لار شهرستان معمولان بیان کرد: پل موقت مونه روستای بن لار بر اثر بارش باران قطع شده است.

وی افزود: بر اثر بارش شدید باران پل موقت مونه روستای بن لار به زیرآب رفت و مسیر ارتباطی ۱۱۰۰ نفر از اهالی این روستا قطع شد.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

خودروهای گرفتار در سیل معمولان رهاسازی شد

سرپرست فرمانداری معمولان از نجات خودروهای گرفتارشده در جاده روستایی چولهول خبر داد.

تردد در محورهای اصلی لرستان برقرار است/ تلاش راهداران برای بازگشایی دو محور روستایی معمولان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در پی بارش‌های اخیر تردد در تمامی محورهای اصلی استان برقرار است.

مرتضی شیروانی بیست و نهم آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان معمولان دو محور روستایی بن‌لار و چولهول با توجه به بالا آمدن سطح آب به طور موقت مسدود شده‌اند، در حال حاضر راهداران در منطقه مستقر هستند تا در صورت فروکش کردن آب، عملیات بازگشایی محورها انجام شود.

محمد ناظری امروز (دوشنبه، ۲۹ آبان ماه) گفت: با اقدامات میدانی و هماهنگی‌های انجام‌شده هفت خودروی گرفتارشده در سیلاب همراه سرنشین‌های‌شان رهاسازی و به منطقه امن منتقل شدند. سرنشینان این خودروها که در کیلومتر یک جاده چولهول و در «درآغل بگیر لطیف» در سیلاب گرفتار شده بودند با اقدامات میدانی و هماهنگی‌های انجام‌شده به نقاط امن انتقال داده شدند.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

بارش باران پاییزی – همدان

بارش شدید باران پاییزی امروز دوشنبه ۲۹ آبان در همدان موجب آبگرفتگی برخی معابر و خیابان‌ها در این شهر شد. هواشناسی پیش از این از ورود سامانه بارشی امروز به استان خبر داده و هشدار نارنجی صادر کرده بود. این سامانه بارشی تا فردا سه شنبه در استان فعال خواهد بود.

آماده‌باش شهرستان کرج برای ورود موج بارشی

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان با اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و آغاز موج جدید بارشی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرنگار سادس، یحیی رمضانی روز دوشنبه ۲۹ آبان در نشست با مدیران کرج افزود: بر این اساس لازم است تدابیر لازم از سوی شهرداری ها و دهیاران برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از این موج جدید بارشی صورت گیرد .

آماده‌باش ۱۴ پایگاه امدادونجات جاده‌ای زنجان با صدور هشدار هواشناسی

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر استان در پی هشدار نارنجی هواشناسی، در ۱۴ پایگاه امدادونجات جاده‌ای برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

حکمت‌الله هاشمی ظهر امروز (۲۹ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر استان در ۱۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و موقت راه‌های مواصلاتی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارندگی به صورت شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌باش / مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کنند

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از آماده‌باش مدیریت بحران برای مقابله با سیل، برف و کولاک خبر داد.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار سادس اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و کشاورزی، در استان زنجان شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز، دوشنبه تا پایان روز سه‌شنبه خواهیم بود.

یخبندان معابر تهران از چهارشنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به بارش باران و برف در استان، از یخبندان معابر از بامداد چهارشنبه (اول آذرماه) در پی کاهش دما خبر داد.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی از بعد از ظهر امروز تا فردا (۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه) با عبور سامانه بارشی در بیشتر نواحی استان، آسمان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید تا خیلی شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی استان، در نیمه شمالی استان بارش باران و برف، در ارتفاعات بارش برف، گاهی کولاک برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

کاهش محسوس دما در سطح استان از ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود که از بامداد چهارشنبه (اول آذرماه) با یخبندان معابر همراه خواهد بود. فیروزکوه با کمینه دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

تشدید بارش‌ها در ۸ استان و کاهش محسوس دما/ هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها

به گزارش سادس، سازمان هواشناسی در اخرین خبر با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در گزارش خود تشریح کرده، وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف و کولاک امروز (۲۹ آبان‌ماه) در آذربایجان شرقی، البرز، تهران و شمال سمنان و فردا (۳۰ آبان‌ماه) در لرستان، هرمزگان، ارتفاعات سمنان، جنوب بوشهر و جنوب شرق فارس پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در سواحل و بیش از۲ متر در فراسواحل سه‌شنبه (۳۰ آبان‌ماه) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، چهارشنبه (۱ و ۲ آذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، جمعه و شنبه (۳ و ۴ آذرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

خوزستان رکورددار بارش/ سرگردانی آب‌ در ارومیه/ قطع راه ارتباطی ۱۱۰۰ نفر در سیلاب لرستان

صبح امروز، ۲۹ آبان نیز هواشناسی اعلام کرده بود: امروز بیشینه بارش در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب همدان و ارتفاعات البرز مرکزی است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا عنوان کرده بود: سه شنبه (۳۰ آبان‌ماه) سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور فعالیت خواهد داشت و بیشینه بارش در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران، ارتفاعات البرز شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (اول آذرماه) بارش در بخش‌هایی از شمال شرق کشور، سواحل شرقی و ارتفاعات شرقی البرز ادامه خواهد داشت و در اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *