"جت" طرحی برای حفظ دستاوردهای ملی و امید اجتماعی

سادس/قم مدیرکل آموزش و پرروش استان قم دستاوردهای طرح «جت» را نه تنها مختص دانش‌آموزان که شامل مربیان نیز دانست و افزود: مربیان پرورشی و تربیتی استان قم در دوره جهاد تبیین، با تکنیک‌های عملیات روانی برچسب‌زنی و شایعه، عملیات روانی تحریف، عملیات روانی ایجاد تفرقه و ترور شخصیت آشنا می‌شوند.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به برگزاری لیگ دانش‌آموزی جت (جهاد تبیین) در استان قم، اظهار کرد: جهاد تبیین به فرموده مقام عظمای ولایت یک واجب فوری است، با توجه به لزوم شبهه‌زدایی از ذهن دانش‌آموزان و با استفاده از ویژگی اثرپذیری حداکثری همسالان از یکدیگر، دانش‌آموزان مسلط به سلاح تبیین در بین همسالان، بیشترین نقش را در ایفای این واجب فوری خواهند داشت.

به گزارش سادس و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، رحیمی ادامه داد: لیگ جت دانش‌آموزی که مخفف جهاد تبیین است، با بستری مسابقه‌ای و جذاب، محتوای مناسب، به‌همراه ارائه روش مناسب و تولید محتوا، یکی از بهترین طرح‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

وی افزود: فرایند ثبت‌نام تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد دانش‌آموزی، ۱۵ آبان‌ماه، باحضور بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز و مربی به پایان رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم این طرح را دارای امتیازاتی دانست و گفت: از ویژگی‌های این طرح، این است که به‌صورت تیم‌های هم‌سن، با نظارت یک مربی یا سرگروه برگزار می‌شود و یک عملیات مستمر در محیط مدرسه است.

وی نقش‌آفرینی نوجوانان در فریضه جهاد تبیین را از جمله اهداف اجرای لیگ دانش‌آموزی جت عنوان کرد و گفت: این رویداد ویژه دانش‌آموزان متوسطه مقطع اول و دوم برگزار می‌شود که برای اجرای آن، تیم‌های دانش‌آموزی پنج‌نفره، به‌همراه یک مربی حضور دارند که هویت‌بخشی، ارتقای سطح اعتماد به‌نفس در بین دانش‌آموزان و معلمان در مواجهه با ابهامات و شبهات جامعه و ظرفیت‌سازی برای کنشگری در مدرسه تنها بخشی از دستاوردهای این طرح خواهد بود؛ در واقع می‌توان گفت که برای شکست محاصره تبلیغاتی دشمن «جت» را آورده‌ایم.

رحیمی دستاوردهای این طرح را نه تنها مختص دانش‌آموزان که شامل مربیان نیز دانست و افزود: مربیان پرورشی و تربیتی استان قم در دوره جهاد تبیین، با تکنیک‌های عملیات روانی برچسب‌زنی و شایعه، عملیات روانی تحریف، عملیات روانی ایجاد تفرقه و ترور شخصیت آشنا می‌شوند.  

مدیرکل آموزش و پرروش استان قم با بیان این‌که تیم‌های ثبت‌نام‌کننده در مرحله نخست، به‌صورت انفرادی در آزمون شرکت کرده و سپس به صورت تیمی در مسابقه تکمیل بوم تفکر انتقادی شرکت می‌کنند، یادآور شد: کتاب «یک ون شبهه» منبع برگزاری این رویداد دانش‌آموزی برای پسران و «بی‌پرده با حجاب» برای دختران است.

رحیمی با اشاره به برگزاری این رویداد در دو سطح استانی و ملی بیان کرد: ده‌ها جایزه میلیونی به برگزیدگان این اعطا خواهد شد. رحیمی آشنایی با سواد رسانه را از جمله دیگر اهداف برگزاری لیگ دانش‌آموزی جت دانست و گفت: کتاب «اکسیر» یکی دیگر از منابعی است که تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد مطالعه می‌کنند که دستیابی به تفکر انتقادی و حل بوم تفکر انتقادی منتهی به کنشگری مثبت تیم‌ها در محیط همسالان می‌باشد. هم‌چنین دانش آموزان کنشگر به‌صورت گروهی، روش‌هایی را تمرین می‌کنند که هرگونه محتوایی، در هر قالبی را بدون جراحی پیام نپذیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش با مخاطب قراردادن فرهنگیان و دانش‌آموزان مطلب مهمی را تأکید کرد: با توجه به تهاجم همه‌جانبه تبلیغاتی دشمن، فرهنگیان و دانش‌آموزان محترم جهاد تبیین را که به‌صورت جدی در بیانات رهبر انقلاب مطرح شد را جدی بگیرند. چراکه با جهاد تبیین می‌توانند نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم و دستاوردهای ملی خودمان را محترم و بزرگ بشماریم. چون همه تلاش‌های دشمن برای ناامیدسازی و سلب اعتماد به نفس در جوانان است که با جهاد تبیین نتیجه برعکس خواهد شد.

رحیمی، تاریخ مرحله اصلی لیگ را ۹ آذر اعلام کرد و گفت: عموم علاقه‌مندان، جهت کسب اطلاعات بیشتر، عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۹۲۱۶ پیامک کرده و یا کانال jetqom@ در پیام‌رسان ایتا را دنبال کنند.

هم‌چنین با اعلام اینکه تیم‌های شرکت‌کننده جهت دریافت کتاب‌های منبع لیگ دانش‌آموزی جت، می‌بایست به کانال «لیگ جت قم» در پیام‌رسان ایتا به نشانی http://Eitaa.com/jetqomمراجعه کنند، تصریح کرد: لیگ دانش‌آموزی جت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی، سازمان تبلیغات و معاونت تبلیغ حوزه قم در حال برگزاری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *