تشکیل شرکت تعاونی به نام آوران و مدال آوران مازندران

تشکیل شرکت تعاونی به نام آوران و مدال آوران مازندران

سادس/مازندران استاندارمازندران برایجاد یک شرکت تعاونی برای کل نام آوران و ورزشکاران و مدال آور این استان با هدف ارتقای تقویت بنیه ورزشکاران و ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ورزشی استان از محل سرمایه‌گذاری این شرکت تعاونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سادس، “سیدمحمود حسینی پور” شنبه شب ۲۰ آبان ماه در آیین تجلیل از مدال آوران مازندرانی از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت: تیم‌های مطرح دنیا با شرکت تعاونی اداره می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند باعث پشتوانه سازی ورزشکاران مدال آور وهمچنین از هدررفت  سرمایه‌های آنان در مسیرهای غیر ورزشی جلوگیری کنند.

وی، با بیان اینکه مازندران به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و میزبانی سالانه بیش از۴۰ میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی مستعد برخورداری و ایجاد کمپ‌های بزرگ ورزشی است، افزود: ایجاد کمپ‌های ورزشی برای برگزاری اردوهای تمرینی رشته‌های مختلف ورزشی داخلی و خارجی توسط شرکت تعاونی نام آوران و مدان آوران مازندران تشکیل شود.

استاندارمازندران با بیان اینکه در تشکیل تعاونی نام آوران ومدال آوران ورزشی این استان در زمره نخستین استان در کشور خواهد بود، به مدیرکل ورزش وجوانان این استان دستور داد تا با تشکیل کارگروهی هرچه سریعترشرایط لازم برای تاسیس آن را فراهم کند.

تشکیل شرکت تعاونی به نام آوران و مدال آوران مازندران

حسینی پور اضافه کرد: در حوزه گردشگری ورزشی در مازندران با توجه به تعدد قهرمانان و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی نیازمند کمپ‌های بین المللی ورزشی هستیم و انتظار هست که همه دستگاه‌های اجرایی متولی در این امر برای ایجاد بزرگ‌ترین کمپ ورزشی در مازندران به صورت عملیاتی پای کار باشند.

حمایت از همه رشته‌های ورزشی در مازندران

استاندارمازندران همچنین با تاکید براینکه ما به دنبال این هستیم که بتوانیم تمام رشته‌های ورزشی در استان را تقویت کنیم، تصریح کرد: هدف از این اقدام این هست که بتوانیم با اراده جوانان مازندران مسیر تعالی استان را که در این دولت پایه گذاری شد را تقویت کنیم.

حسینی پور افزود: اگر امروز ورزشکاران، پهلوانان برای ما اهمیت دارند و به همین خاطر به دنبال این هستیم  تمام رشته ورزشی در مازندران که طرفداران خاص خودش را دارد حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران نام آور و مدال آور علاوه بر جایگاه قهرمانی دارای مسئولیت اجتماعی در قبال مردم نیز هستند، گفت: ورزشکاران ما باید در جایگاه ورزشی و افتخارآفرینی که دارند، به عنوان یک چهره و الگوی ورزشی از نسل جوان برای حضور پرشور در صحنه‌های ورزشی و روی آوردن به ورزش دعوت کنند.

تشکیل شرکت تعاونی به نام آوران و مدال آوران مازندران

استاندار مازندران ادامه داد: ورزشکاران نقش برجسته‌ای دارند به ویژه ورزشکاران فرهیخته مازندران که در همه حوزه‌های ورزشی توانستند، هویت و تمدن مازندران را به رخ جهانیان بکشند و در هررویداد ورزشی که به همراه تیم‌های ملی حاضر شدند، بارها در رسانه‌های مختلف دنیا  نام ایران اسلامی و مازندران مطرح و به بزرگی یاد شد.

حسینی پور اضافه کرد: ورزش قهرمانی مظهر تمایلات و تشخص و هویت یک ملت است و اثر فرهنگی که دارد، صرفا به عنوان یک ورزش نیست و در زندگی مردم نقش دارد و می‌تواند راهبری کند.

وی ادامه داد: شخصیتی مثل “حسن یزدانی” یک الگویی برای تمامی جوانان کشور است که می‌تواند در جامعه راهبری کند.

استاندارمازندران، با اشاره به اینکه ورزش این استان امروز در کشور به عنوان یک قطب استراتژیک مطرح و دارای ظرفیت زیادی است، گفت: قهرمانان و پهلوانان ما فقط در رشته‌های ورزشی دیده نمی‌شود بلکه ورزش در دیپلماسی هم نقش مستقیم دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: امروز ورزش حرفه‌ای و قهرمانی مایه افتخار ملی ما شده است و پیروزی ورزشکاران ما در مسابقات برون مرزی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در بین همه کشورها باعث غرور ملی و خرسندی مردم این دیار شده است.

تشکیل شرکت تعاونی به نام آوران و مدال آوران مازندران

حسینی پور با بیان اینکه ورزش در کشور ما به خصوص در مازندران امروز صرفا ورزش نیست و در زندگی مردم نقش‌آفرینی می‌کند، افزود: تقویت زیرساخت‌های ورزشی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است و به همین خاطر دولت تلاش دارد تا با سرعت طرح‌های نیمه کاره ورزشی استان را تکمیل کند.

دراین مراسم از حدود ۶۵ از ورزشکاران مدال آور بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی، مربیان، داوران و دو پیشکسوت رسانه ورزشی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *